• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

۱۴ سال حبس برای عاملان شهادت «شحاته» عالم شیعی مصر

  • کد خبر : 10644
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱:۱۳
۱۴ سال حبس برای عاملان شهادت «شحاته» عالم شیعی مصر

دادگاهی در مصر سه نفر از عاملان قتل «حسن شحاته» عالم شیعی مصر را به ۱۴ سال زندان محکوم کرد. گروهی از شیعیان مصر که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان این کشور در روستای «ابو مسلم» در استان «الجیزه» گردهم آمده بودند، توسط شماری از سلفی‌های تندرو هدف در ۲۴ ژوئن […]

دادگاهی در مصر سه نفر از عاملان قتل «حسن شحاته» عالم شیعی مصر را به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.

گروهی از شیعیان مصر که به مناسبت نیمه شعبان در منزل یکی از شیعیان این کشور در روستای «ابو مسلم» در استان «الجیزه» گردهم آمده بودند، توسط شماری از سلفی‌های تندرو هدف در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۳ مورد حمله قرار گرفته و در جریان ضرب و شتم این شیعیان چهار نفر از آنها از جمله شیخ «حسن شحاته» (۵۵ ساله) از رهبران شیعیان مصر و برادرش «محمد شحاته» (۳۵ ساله) به شکلی فجیع کشته می‌شوند.

شیخ حسن شحاته در مصر از جمله مهمترین دشمنان وهابیت به شمار می‌آمد و در سال ۱۹۴۶ در خانواده‌ای «حنفی» مذهب در استان «الشرقیه» مصر به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۶ در سن ۳۰ سالگی به مذهب تشییع درآمد.

مطبوعات و رسانه‌های مصر وی را از بزرگ‌ترین شیوخ این کشور و بحث برانگیزترین آنها در مصر می‌دانستند و او را «علامه شیخ حسن احمد شحاته» می‌نامیدند که از شیوخ و علمای الازهر و امام جماعت یکی از بزرگ‌ترین مساجد قاهره و برگزار کننده مجموعه برنامه‌های «العلم» در رادیو و تلویزیون و مساجد مصر بود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=10644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.