• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس به شورای نگهبان

  • کد خبر : 10969
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰:۵۵
پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس به شورای نگهبان

عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: طبق نظرسنجی‌هایی که در وزارت کشور با مشارکت ۵� درصدی صورت گرفت جریان اصلاحات و اعتدال بالاتر بود. وزیر کشور درباره نتیجه انتخابات خبرگان در تهران و قرار گرفتن امامی کاشانی […]

عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد، با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: طبق نظرسنجی‌هایی که در وزارت کشور با مشارکت ۵� درصدی صورت گرفت جریان اصلاحات و اعتدال بالاتر بود.

وزیر کشور درباره نتیجه انتخابات خبرگان در تهران و قرار گرفتن امامی کاشانی به‌عنوان نفر دوم اظهار داشت: آقای امامی کاشانی فرد مشهور و مورد اعتمادی است. همه افراد در خبرگان از مشهورین بودند. اینکه چه جایگاهی را به دست آوردند به جریان غالب برمی‌گردد.

رحمانی فضلی درباره ترکیب مجلس آینده نیز گفت: مجلس دهم کاملاً ترکیبی خواهد بود. از همه جریانها نمایندگانی هستند و احتمالاً پس از برگزاری دور دوم انتخابات فکر می‌کنم وزن یک جریان بالاتر برود، ولی به‌طور کلی غلبه با هیچ یک از جریان‌ها نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال “فکر می‌کنید چه‌کسی رییس مجلس دهم بشود؟” گفت: باید دید که نمایندگان به چه‌کسی رأی خواهند داد.

وزیر کشور درباره فراکسیون‌های مجلس آینده نیز گفت: به‌نظر من فراکسیون اعتدال و اصلاح طلبان تشکیل خواهد شد. اصولگرایان هم به‌عکس مجلس فعلی تنها یک فراکسیون تشکیل خواهند داد.

رحمانی فضلی درخصوص تعامل وزارت کشور با شورای نگهبان نیز اظهار داشت: در برخی موارد با شورای نگهبان اختلاف داشتیم اما همه را با رجوع به قانون حل کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از اختلافات ما انتخابات الکترونیکی بود. ما اصرار داشتیم بر برگزاری الکترونیکی انتخابات، و باید یک روزی حل شود. این حجم آرا و شمارش دستی خطای انسانی را بالا می‌برد و هزینه‌ها در این شیوه بسیار بالاست که در الکترونیکی این‌گونه نخواهد بود.

وزیر کشور افزود: ما ایراداتی را که شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیکی گرفته بود رفع کردیم اما در نهایت نتوانستیم نظر شورای نگهبان را جلب کنیم. اما در این دور از انتخابات بخشی از این سیستم را به‌صورت کاملاً آزمایشی تست کردیم.

رحمانی فضلی در ادامه از پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس به شورای نگهبان خبر داد و گفت: ما آماده هستیم مرحله دوم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم. تعداد در این دور کم است و به‌راحتی می‌توانیم آن را انجام دهیم. در این زمینه با شورای نگهبان مذاکره می‌کنیم اگر موافقت شد الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان “قانون انتخابات ما مشکل دارد و چارچوب حاکم بر آن باید عوض شود” تصریح کرد: سیاست‌های کلی آن باید عوض شود که این سیاست‌ها به محضر رهبر انقلاب رسیده است و ایشان اگر تأیید کنند امیدواریم در انتخابات‌های آتی اجرایی کنیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=10969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.