• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

۳ استانداری زیر ذره‌بین‌های بهارستان

  • کد خبر : 11063
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
۳ استانداری زیر ذره‌بین‌های بهارستان

هجدهم اردیبهشت ماه سال نود و دو بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی، طرح تحقیق و تفحص از ۴ استانداری کشور یعنی استان‌های فارس، آذربایجان غربی، لرستان و تهران را تصویب کردند. این در حالی است که در طول تحقیق و تفحص از استانداری‌ها فقط استاندار لرستان با اسنادش در مجلس حاضر […]

هجدهم اردیبهشت ماه سال نود و دو بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی، طرح تحقیق و تفحص از ۴ استانداری کشور یعنی استان‌های فارس، آذربایجان غربی، لرستان و تهران را تصویب کردند.
این در حالی است که در طول تحقیق و تفحص از استانداری‌ها فقط استاندار لرستان با اسنادش در مجلس حاضر شد و گزارش خود را ارائه داد و سایر استانداران این اقدام را انجام ندادند. با توجه به اینکه اسناد ۳ استانداری دیگر نمایندگان را قانع نکرد تحقیق و تفحص از این استانداری‌ها در کمیسیون تصویب شد.
بر این اساس اعضای هیات تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ و تصمیم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مشخص شدند.

مطابق با این مصوبه محمد باقری بنابی، روح الله بیگی، محمد دامادی، محمدباقر شریعتی، الیاس طاهری، نادر فریدونی، نادر قاضی پور، عباس قائدرحمت، حسین گروسی، سید محمدحسین میرمحمدی، محمدجواد نظری مهر، بهروز نعمتی و سیدحسین نقوی حسینی اعضای هیات تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی شدند و رئیس مجلس احکام آن‌ها را صادر کرد.

مدتی از تحقیق و تفحص مذکور خبری به آن صورت نبود تا اینکه حدود دو ماه پیش محمد جواد کولیوند، نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مصاحبه‌ای اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی برای قرائت در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در گزارش نهایی تیم‌های تحقیق و تفحص تخلفاتی مخابره شد که لازم است متن آن در صحن علنی قرائت شود گفت:  با توجه به تخلفاتی که در استانداری‌ها صورت گرفته لازم است دستگاه قضا با استناد به گزارش قوه مقننه با خاطیان امر برخورد کند.

نائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: جذب نیرو در استانداری بدون رعایت روند قانونی، ساخت و سازهای غیر مجاز و دریافت جریمه، اخذ وجوه از پایانه‌های مرزی و افتتاح حساب بدون در نظر گرفتن ذی حساب یعنی استانداری‌ها از جمله محورهای اصلی گزارش‌های تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی است.

از پارتی‌بازی تا سفرهای خارجی غیرضروری

علاوه بر این به گفته الیاس طاهری، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس که خود از طراح این تحقیق و تفحص است محورهای این تحقیق و تفحص شامل مواردی چون سفرهای غیرضروری خارج از کشور استانداران و پارتی بازی در استخدام‌های دولتی است.

از جذب رابطه‌ای تا تغییر کاربری

همچنین حسین گروسی، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران در تشریح  تخلفات این سه استان گفت: جذب رابطه‌ای افراد بدون در نظر گرفتن تخصص، تغییر کاربری‌ها و از بین رفتن سرانه‌های شهری از موارد تخلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به هر صورت گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص تحقیق و تفحص از استانداری‌های تهران، فارس و آذربایجان غربی در دستور هفته جاری بهارستان قرار دارد و متن این گزارش خوانده خواهد شد اما مسئله مهم‌تر این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بنا به وظیفه قانونی خود و در راستای احقاق حقوق مردم می‌توانند به تحقیق و تفحص از وزارتخانه‌ها و ارگان‌های مختلف مبادرت ورزند پس انتظار می‌رود مسئولان در برابر چنین مسائلی جبهه گیری نکرده و با آن منطقی برخورد کنند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=11063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.