• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

متأسفانه دولتمردان مقابل عهدشکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده اند/ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان در برجام عمل کنند

  • کد خبر : 11903
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
متأسفانه دولتمردان مقابل عهدشکنی‌های آمریکا در پسابرجام سکوت کرده اند/ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهداتشان در برجام عمل کنند

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حکم قاضی آمریکایی برای دریافت ۱۳٫۵ میلیارد دلار غرامت از ایران بابت حملات ۱۱ سپتامبر، اظهار داشت: همان‌گونه که ما قبلاً‌ هم عرض کردیم، برجام توافقی است که در آن داده‌ها و امتیازات نقدی از طرف […]

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به حکم قاضی آمریکایی برای دریافت ۱۳٫۵ میلیارد دلار غرامت از ایران بابت حملات ۱۱ سپتامبر، اظهار داشت: همان‌گونه که ما قبلاً‌ هم عرض کردیم، برجام توافقی است که در آن داده‌ها و امتیازات نقدی از طرف ما داده شده ولی ستاده‌های نسیه‌ای از طرف مقابل گرفته شده است، ستاده‌هایی که فقط روی کاغذ است و عملیاتی شدن آن به اراده طرف مقابل بستگی دارد و چون طرف مقابل هم شیطان بزرگ است و نسبت به ملت ایران خصومت و دشمنی خون‌خوارانه‌ای دارد، به همین جهت طبیعی است که بر سر ستاده‌های ما مانع‌تراشی می‌کند و هر روز ما را با مشکل جدیدی روبرو می‌کند.

وی افزود: دیدیم که پس از برجام و اجرایی شدن آن، ما به همه تعهدات نقد خودمان عمل کردیم، اما آنها تعهدات نسیه خودشان را انجام نمی‌دهند، تصویب مصوبه‌ای برای محدودیت سفر به ایران از جمله عهدشکنی‌های طرف مقابل در پسابرجام است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها پس از اجرایی شدن برجام تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کردند و پرونده‌های جدیدی درست کردند و اخیراً هم که آمدند در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر ما را جریمه کردند و می‌خواهند از سرمایه‌هایی که قرار بود آزاد شود و در اختیار مردم ما قرار گیرد، بابت غرامت آنها را برداشت کنند و اجازه ندهند این پول آزاد شده به دست ملت ایران برسد.

نقوی تأکید کرد: در حادثه ۱۱ سپتامبر، آمریکایی‌ها با تمام توان این حادثه را گردن القاعده انداختند و القاعده را محکوم کردند و به دنبال انتقام‌گیری از القاعده بودند و به همین دلیل به افغانستان حمله کردند تا به قول خودشان با القاعده مبارزه کنند، اما حالا که نوبت پرداخت اموال بلوکه‌شده ایران فرارسیده، باز هم در عهدشکنی دیگری ایران را محکوم به جریمه کردند، در حالی خود آنها گفتند القاعده حادثه ۱۱ سپتامبر را رقم زده و خود آمریکایی‌ها آن را اثبات کردند، در حالی که ما اعتقاد به همین هم نداریم و معتقدیم آمریکایی‌ها خودشان این حادثه را ایجاد کردند، ولی با این وجود خود آنها القاعده را مسئول این کار دانستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: بعد از این همه سال و محکومیت القاعده، امروز آمریکایی‌ها در شرایط پسابرجام آمدند و ایران را متهم می‌کنند، همه این موارد نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهدات خودشان عمل کنند.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: ما متعجب هستیم از اینکه مسئولان دیپلماسی ما چرا واکنشی نسبت به این حکم قاضی آمریکایی نشان نمی‌دهند و ساکت هستند؟! چرا رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و مسئولان مذاکره‌کننده ما هیچ اعتراضی نمی‌کنند و هیچ حرفی نمی‌زنند؟ چرا نمی‌گویند آمریکایی‌ها عهدشکنی می‌کنند؟ هر چند رهبر معظم انقلاب پیش از این فرموده بودند که آمریکا عهدشکن است، اما خوب است دولتمردان ما هم به عهدشکنی آمریکایی‌ها اعتراض کنند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=11903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.