• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

بهای کاهش تورم در این دولت، توقف تولید بوده است

  • کد خبر : 1451
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲:۳۳
بهای کاهش تورم در این دولت، توقف تولید بوده است

به گزارش دیار شهریار رضا رحمانی صبح امروز در جمع فعالان صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سیاست‌های اقتصادی ما طوری تدوین شده است که ساختارهای اقتصادی ما به جای اینکه تسهیل کننده تولید باشد روان کننده واردات است. وی افزود: در طول چندین سال گذشته سیاست‌های پولی، بانکی، واردات و صادرات ما […]

به گزارش دیار شهریار رضا رحمانی صبح امروز در جمع فعالان صنعتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سیاست‌های اقتصادی ما طوری تدوین شده است که ساختارهای اقتصادی ما به جای اینکه تسهیل کننده تولید باشد روان کننده واردات است.

وی افزود: در طول چندین سال گذشته سیاست‌های پولی، بانکی، واردات و صادرات ما باید برای حمایت از تولید داخل تنظیم می‌شد تا الباقی امور خود را با این سیاست‌ها هماهنگ کنند که تاکنون چنین نبوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران یک کشور نوظهور صنعتی است و بنده در طول دوران نمایندگی خود که سه دولت را تجربه کرده‌ام متوجه شده‌ام دولت‌ها وقتی با مشکلات متعدد اقتصادی کشور مواجه می‌شوند به تدریج دچار روزمرگی می‌شوند چرا که ما هنوز راهبرد مناسبی برای پیشبرد اهداف اقتصادی و صنعتی در کشور نداریم.

رحمانی با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد ثبات در محیط کلان اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و تدوین راهبرد تاثیرات مثبتی گذاشته است، یادآور شد: در دوران پساتحریم که منابع ما آزاد می‌شود در عملکرد دولت هم باید نمود داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت الزاما همه اختیارات صنعت مانند مسائل مالیاتی، بیمه و بانک‌ها را در اختیار ندارد بلکه متولی و وکیل مدافع صنعت است اظهار داشت: اما باید ساختارها را متحول کنیم؛ استراتژی مناسبی تدوین شود و اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد تجارت ملی به معنای واقعی عملی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هنوز بخش خصوصی را جدی نگرفته‌‌ایم و در این رابطه مشکل فرهنگی و اجتماعی داریم که بخشی از مشکل مربوط به خود خانواده صنعت بوده و بخشی هم مربوط به جامعه است.

کاهش تورم به ۱۵ درصد به بهای توقف تولید بوده است

وی گفت: خروج از رکود باید در این مقطع جدی گرفته شود که اگر جدی گرفته نشود اعلام خطر خواهیم کرد و اگر امروز دولت تورم را به ۱۵ درصد کاهش داده به بهای توقف تولید بوده است که اصلا نمی‌تواند چاره‌ساز باشد.

رحمانی با بیان اینکه در کل دنیا تولید به همراه تورم جزئی رشد می‌کند،‌ ادامه داد: در شرایط رکودی در دنیا معمولا مالیات را پایین می‌آورند که فشار روی تولیدکنندگان اندکی تعدیل شود تا آنها بتوانند خود را باز یابند که در کشور ما برعکس این اتفاق می‌افتد و ما مالیات‌ها را افزایش دادیم که چنین تفکراتی باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور در عرض ۳ سال ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بخشی از منابع آزاد شده می‌تواند در این جهت به کار گرفته شود.

وی توضیح داد: ۳۰ درصد نظام پولی و بانکی بازار غیرمتشکل پولی بوده و در اختیار دولت قرار ندارد و از این ۳۰ درصد پولی که به بخش تولید روانه شده ۳ درصد است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار داشت: میزان سپرده اندوخته بانک‌ها نزد بانک مرکزی ۱۳٫۵ درصد است که اگر این رقم از ۱۰ درصد پایین‌تر آید بسیاری از منابع ما آزاد می‌شود که می‌تواند به سمت تولید برود.

رحمانی با بیان اینکه در دوران تحریم‌ها بخش معدن بیشترین آسیب را دید، افزود: در سه استان در حوزه معدن و اکتشافات برخی از ردیف‌ها را تا ۱۰ برابر افزایش داده‌ایم و در تلاشیم توجه بیشتری به این بخش مبذول داریم.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=1451

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.