• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

کنفرانس از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹بهمن در تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1473
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کنفرانس از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹بهمن در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش دیار شهریار  دبیر علمی کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز ظهر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنفرانس در دو نوبت صبح و بعداز ظهر ۱۴ مرداد در تالار بعثت دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار می شود، افزود: میهمان ویژه این کنفرانس علی اکبر […]

به گزارش دیار شهریار  دبیر علمی کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز ظهر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این کنفرانس در دو نوبت صبح و بعداز ظهر ۱۴ مرداد در تالار بعثت دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار می شود، افزود: میهمان ویژه این کنفرانس علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خواهد بود.

ابوالفضل غنی زاده با اشاره به اینکه تعداد ۹۰۰ مقاله، چکیده مقاله و سخنرانی به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است، ادامه داد: تعداد ۲۵۳ مقاله علمی و پژوهشی از این تعداد داوری شده و بر اساس فرمت مورد نظر گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲ مقاله از ۹۰۰ مقاله رسیده به این کنفرانس قابلیت چاپ و انتشار داشتند، گفت: مجموعه خلاصه مقالات در دو زبان انگلیسی و فارسی و مقالات اصلی نیز به زبان فارس گردآوری شده که در اختیار میهمانان و شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار می گیرد.

غنی زاده با اشاره به حضور میهمانان خارجی از کشورهای لیبی، عراق، الجزایر و سایر کشورهای مسلمان در این کنفرانس گفت: انقلاب مشروطه حرکتی برجسته در تاریخ این کشور است که عدم دخالت و حضور دانشگاهیان در بررسی ابعدا مختلف نهضت مشروطیت باعث شده تا خیلی از حقایق این قیام مردمی گفته نشود و مغفول بماند.

وی ادامه داد: ما در این کنفرانس تلاش می کنیم بسیاری از این ناگفته ها بیان شود و برای همین امسال قرار است دومین کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز برگزار شود.

ابعاد و اهداف مختلف انقلاب مشروطه تبیین شود

دبیر علمی کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن سپس با تاکید بر اینکه انقلاب مشروطه را خیلی ها انقلاب ناکام می نامند، افزود: مبانی شناسی و تبیین ابعاد مختلف قیام مشروطه از اهداف و محورهای این کنفرانس بین المللی است.

غنی زاده با اشاره به اینکه محورهای این کنفرانس شامل بررسی ساختار حکومتی زمان قاجار، برنامه های فقهی حکومتی انقلاب و جریان شناسی این انقلاب است، ابراز داشت: بیشتر مقالات دریافتی به تحلیل شخصیت ها پرداخته است و ما نیز بیشتر روی پیامدشناسی متمرکز هستیم.

وی با بیان اینکه باید نخبگان و صاحب نظران به این سوال پاسخ دهند که چه عواملی باعث شده تا این قیام به نتیجه نرسد، گفت: نقش مردم تبریز در استکبار ستیزی، رهبری علما در این نهضت و جایگاه تبریز و نقش سرداران نهضت مشروطیت از عناوین درخواستی مقالات هستند.

غنی زاده از همکاری ۱۸ دانشگاه مختلف کشور برای ارسال مقالات و برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت: تعداد ۲۵۳ مقاله حاضر نیز از ۱۴ مقاله مختلف کشور ارسال شده است که در این بین سهم دانشگاه تبریز ۱۱ مقاله است.

نقش مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی بی بدیل است

دبیر کمیته راهبردی کنفرانس بین المللی از نهضت مشروطیت تا قیام ۲۹ بهمن تبریز در ادامه این نشست خبری گفت: انقلاب مشروطیت انقلابی مردمی و تاریخی است که باید اهداف و ابعاد مختلف ان تبیین شود.

توکل فرهادی با تاکید بر اینکه نقش مردم آذربایجان در تاریخ انقلاب اسلامی بی بدیل است، افزود: نهضت مشروطیت پدیده ای تاریخی است که مغفول مانده است و باید جلوی تحریف تاریخ گرفته شود.

وی سپس با اشاره به اینکه بطن نهضت مشروطه دینی بود، گفت: ولی به دلایل مختلف و نیز استبداد انگلیسی ها باعث شد این قیام مردمی و دینی تحریف شده و از اهداف خود دور شود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=1473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.