• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

تاکید بر بررسی موضوع قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 14817
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲:۲۲
تاکید بر بررسی موضوع قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس

به گزارش  دیار شهریار ، اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۵، اظهار داشت: مبارزه جدی، بی‌امان و مداوم با قاچاق لازمه تحقق تلاش‌ها برای افزایش تولید داخلی و صادرات به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است. وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری […]

به گزارش  دیار شهریار ، اسماعیل جبارزاده در نخستین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۵، اظهار داشت: مبارزه جدی، بی‌امان و مداوم با قاچاق لازمه تحقق تلاش‌ها برای افزایش تولید داخلی و صادرات به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: از تلاش‌های شبانه‌روزی تمام اعضای این کمیسیون به ویژه پشتیبانی کامل دستگاه قضایی قدردانی می‌کنم و امیدوارم امسال با انگیزه مضاعف در این زمینه تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه قانونا و شرعا موظف به تحقق فرمان به جای رهبر معظم انقلاب مبنی بر «اقتصادمقاومتی اقدام‌وعمل» هستیم، افزود: مردم باید تلاش‌های مسئولان در این زمینه از جمله مبارزه با قاچاق را لمس کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی باید احساس امنیت کنند، افزود: در سال ۹۵ با عزم جدی ماموریت خود را در راستای اهداف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق انجام می‌دهیم.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، جبارزاده در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس، گفت: منطقه آزاد در کنار فواید زیادی که برای توسعه استان دارد تبعاتی نیز دارد که یکی از آنها قاچاق است.

وی با تاکید بر بررسی موضوع قاچاق کالا در منطقه آزاد ارس، پیشنهاد کرد جلسه بعدی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این منطقه برگزار شود تا ضمن بازدید میدانی از مبادی مرزی، مسایل و مشکلات از نزدیک مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.

جبارزاده اظهار داشت: متاسفانه تصور عمومی این است که مناطق آزاد به عنوان جزیره‌ای مستقل، تبعیتی از قوانین جاری کشور ندارند که تصور غلطی است و قانون‌گذار هیچ‌گاه منطقه آزاد را ایستگاه ورود کالا معرفی نکرده است.

وی با بیان اینکه این موضوع باید تفهیم شود، افزود: خوشبختانه مدیریت منطقه آزاد ارس چنین دیدگاهی ندارد و نواقص موجود نه به دلیل همکاری منطقه آزاد بلکه به دلیل نبود ابزارهای کنترلی است.

جبارزاده با بیان اینکه نگاه کلی مدیریت استان به منطقه آزاد ارس بیشتر تولیدی است تا تجاری و وارداتی، افزود: باید با رفع مشکلات منطقه، قاچاق را به حداقل ممکن کاهش دهیم و تلاش کنیم که تولید، صنعت و صادرات ویژگی برتر این منطقه باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست همچنین بر پشتیبانی اطلاعاتی کمیسیون مبارزه با قاچاق استان توسط نیروهای مسلح، همراهی اتاق بازرگانی و اصناف با برنامه‌های کمیسیون، نظارت جدی بر انبارهای غله استان، ترویج کالاهای تولید داخل و تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی و توسعه انبارهای اموال تملیکی تاکید کرد.

دبیر و سایر اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام یافته در راستای ماموریت‌های این کمیسیون را ارایه کردند.

در این جلسه همچنین لوح تقدیر نماینده ویژه رییس‌جمهور و رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رییس و معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی اهدا شد.

حبیب‌الله حقیقی در لوح سپاس خود خطاب به استاندار آذربایجان شرقی، از نقش بارز و مشارکت ارزشمند وی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدردانی کرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های اعضای این کمیسیون قدردانی کرد.

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=14817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.