• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

کمک بلاعوض دولت برای آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان بستان آباد

  • کد خبر : 1709
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۸:۲۲
کمک بلاعوض دولت برای آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان بستان آباد

به گزارش دیار شهریار کریم مهری در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان بستان آباد، با بیان اینکه بستان آباد جزو شهرستان‌های پیشرو در آبیاری تحت فشار در آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار دارد. وی افزود: پرونده یک هزار هکتار […]

به گزارش دیار شهریار کریم مهری در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی شهرستان بستان آباد، با بیان اینکه بستان آباد جزو شهرستان‌های پیشرو در آبیاری تحت فشار در آذربایجان شرقی است، اظهار داشت: شش هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای و بارانی قرار دارد.
وی افزود: پرونده یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه بستان آباد نیز به تازگی تشکیل شده و در دست نظام مهندسی قرار دارد تا به زیر پوشش آبیاری تحت فشار برود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از کمک بلاعوض ۸۵ درصدی دولت برای آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد وحدت شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود: در صورتی که کشاورزان اراضی خود را در طرح پایاب سد وحدت به صورت تجمیع شده تحت پوشش آبیاری نوین قرار دهند، ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد به صورت آورده شخصی و آنهم به صورت وام بانکی کمک خواهد شد.
وی شبکه آبیاری پایاب سد وحدت را بیش از ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: بهره‌برداران از شبکه پایاب سد وحدت می‌توانند از فرصت به‌وجود آمده و با مشارکت در اجرای کامل طرح، زمینه تبدیل شدن اراضی دیم را به آبی فراهم کنند.
مهری قیمت خرید تضمینی سیب زمینی در سال زراعی جاری را سه هزار و ۶۰۰ ریال اعلام کرد و با بیان اینکه در حال پایش آماری در سه شهرستان بستان آباد و عجب شیر و سراب از میزان کاشت محصول سیب زمینی هستیم، افزود: با تدابیر بعمل آمده توسط این سازمان قیمت فعلی محصول بالاتر از قیمت خرید تضمینی است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=1709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. جناب آقای مهندس نوری نماینده محترم بستان اباد در مجلس شورای اسلامی به نقل از خبرگزاری ایرنا در ۹۴/۰۲/۳۱،درشامگاه چهارشنبه ۳۰اردیبهشت در جلسه شورای اداری شهرستان بستان اباد که با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی برگزار شده بود در جمع مسوولان و کشاورزان،افزایش قیمت محصولات کشاورزی را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از فعالان وبهره برداران بخش کشاورزی بر شمرده بودند و اظهار نمود ه بودند این افزایش قیمت‌ها و حمایت های دولت موجب شده تولید ات محصولات کشاورزی به طور چشمگیری افزایش یابد،
    جناب آقای نوری همچنین جهت نشان دادن میزان ارادتمندیشان به دولتمردان تدبیر و امید دکتر روحانی ابراز داشته بودند که توجه به بخش کشاورزی باعث توسعه اقتصادی بستان آباد می شود.
    حال با اعلام قیمت خرید تضمینی سیب زمینی،۳۶۰تومان از سوی دولت ،بایستی از جناب آقای مهندس نوری پرسید که منظور جنابعالی که از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز می باشید از افزایش قیمت محصولات کشاورزی ،کدام محصولات و با کدامین قیمت‌ها بوده اند،آیا منظورتان از خرید تضمینی سیب زمینی،۳۶۰تومان از سوی دولت،می باشد که کشاورز زحمت کش برای هر کیلو گرم برروی تخم آن مبلغ ۲۰۰۰۰تومان و بالاتر را پرداخت نموده است ویا هندوانه کیلوئی ۲۰۰۰ تومان در خرده فروشی ها می باشد که برای هر کیلو گرم ان دهها لیتر از منابع آبی کشور صرف آبیاری آن شده است می باشد.
    ویا منظورتان از افزایش قیمت محصولات کشاورزی ، قیمت محصولات ومیوه های نوبرانه از قبیل گوجه سبز کیلو یی ۳۰هزار و زردآلو کیلوئی ۲۵هزار تومان میباشد که اگرمنظورتان مورد آخر بوده باشد کاملا حق با شما نماینده محترم می باشد که حامی و پشتیبان کشاورزان جنوب ، جیرفتی ومینابی می باشیدکشاورزان تمیزکردن پایمالی می باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.