• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

طرح خانه ورزش روستایی در بستان آباد اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 177
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
طرح خانه ورزش روستایی در بستان آباد اجرایی می‌شود

به گزارش دیار شهریار  نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سید محمد‌شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: طرح خانه ورزش روستایی و برگزاری المپیاد بزرگ ورزشی روستایی در آذربایجان‌شرقی اجرایی می‌شود. مدیرکل […]

به گزارش دیار شهریار  نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سید محمد‌شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی که با حضور مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، اظهار داشت: طرح خانه ورزش روستایی و برگزاری المپیاد بزرگ ورزشی روستایی در آذربایجان‌شرقی اجرایی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: بیش از ۳۰ درصد جمیعت استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهد و ۳ نیاز مهم در ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان در سال ۹۴ دیده می‌شود که برای اجرای آن نیاز به تلاش و همت مضاعف است یکی برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی سراسری آذربایجان‌شرقی برای مبارزه با موادمخدر و استعدادیابی و غنی‌سازی اوقات فراغت که در طول سال برای در جریان بودن رقابت‌های ورزشی در روستاها در تمام فصول در سال ۹۴ اجرایی و برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره شهرستان‌ها در ۸ تا ۱۲ رشته ورزشی بر اساس توانمندی و آمایش سرزمینی با هم رقابت می‌کنند تا روستاییان و جوانان همواره در کوران رقابت‌ها باشند.

اسبقیان تصریح کرد: دومین برنامه راهبردی در بخش ورزش روستایی اجرای طرح خانه ورزش روستایی است که بر اساس این طرح در روستاهای واجد شرایط و بر اساس اعلام استانداری آذربایجان‌شرقی خانه‌های ورزش روستایی در استان احداث می‌شود.

وی افزود: در آذربایجان‌شرقی در بخش توسعه فضاهای ورزشی ۷ پروژه عمرانی ورزشی از محل اعتبارات استانی و ۱۵ پروژه از محل اعتبارات ملی در شهرستان‌های بناب، تبریز، ورزقان، هریس، مرند، بستان‌آباد، ملکان، مراغه، خداآفرین، میانه، اسکو و آذرشهر حال اجراست که تا به اکنون به ترتیب ۵۳ درصد و ۶۰ درصد اعتبارت عمرانی آنها محقق شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش سرانه فضاهای ورزشی، راه‌اندازی هیئت‌های روستایی و بومی و محلی در سراسر استان، افزایش مشارکت‌های اجتماعی در اجرای برنامه‌های ورزشی، استعدادیابی، غنی‌سازی اوقات فراغت، مبارزه با بلای خانمانسور اعتیاد، ایجاد باشگاه‌های ورزشی در روستاها، توسعه بازی‌های بوم و محلی، توسعه ورزش همگانی و در نهایت توسعه ورزش قهرمانی خواهد بود.

وی اظهار داشت: سومین برنامه در بخش ورزش روستایی، برگزاری کلاس‌های مربیگری و ارتقاء سطح مربیان که از خواسته‌های ورزش روستایی است.

اسبقیان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد ورزش استان گفت: در شاخص توسعه ورزش روستایی براساس اعلام وزارت ورزش و جوانان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم و در تمام شاخص‌ها نسبت به سال گذشته با رشد و سیر صعودی روبه‌رو هستیم که این نوید روزهای پربارتری را برای ورزش استان می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی تحولی نوین در ورزش استان را به دنبال دارد و توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی و همگانی در کنار فرهنگ اسلامی هدف ورزش استان است.

وی افزود: استعدادهای ناب و خوبی با ظرفیت‌های بالا در روستاها موجود است و دهیاری و شوراها در واگذاری زمین به ورزش پیشتاز هستند و می‌توان با اعتبار اندک مجموعه‌های ورزشی روباز برای روستاییان ساخت.

اسبقیان تصریح کرد: توسعه ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی سرآغاز تحولی نوین در بخش‌های مختلف ورزش برای اجرای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود.

وی افزود : برنامه‌ریزی برای احیا و ترویج ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی با تبیین کارکردهای علمی آنها و فراهم کردن زمینه لازم برای فرا ملی کردن آنها و برنامه‌ریزی برای ترویج و اشاعه تعداد مشخصی از ورزش‌های کلاسیـک که با فعالیت‌های روز مره روستائیان سنخیت و ارتباط نزدیک دارد با رویکرد همگانی کردن آنها دیگر هدف اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.