• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

دهیاران وظیفه فرهنگی خود را فراموش نکنند

  • کد خبر : 20992
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
دهیاران وظیفه فرهنگی خود را فراموش نکنند

حجت الاسلام والمسلمین موثقی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان آباد در گفتگو با خبرنگار دیار شهریار ضمن تبریک عید فطر به عموم مسلمان و به ویژه مردم بستان آباد از تلاش های روحانیت منطقه، انجمن های اسلامی مساجد و معتمدین محل در برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی ماه مبارک رمضان شکر کرد. وی […]

حجت الاسلام والمسلمین موثقی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستان آباد در گفتگو با خبرنگار دیار شهریار ضمن تبریک عید فطر به عموم مسلمان و به ویژه مردم بستان آباد از تلاش های روحانیت منطقه، انجمن های اسلامی مساجد و معتمدین محل در برگزاری برنامه های فرهنگی و معنوی ماه مبارک رمضان شکر کرد.

وی افزود: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان همایش طلایه داران تبلیغ بارحضور روحانیت منطقه و طلاب اعزامی از قم با حضور امام جمعه شهرستان بستان آباد برگزار شد که در این جلسه بسته های فرهنگی لازم برای ایام تبلیغ در اختیار مبلغان قرار گرفت و مشکلات و موانع فعالیت های تبلیغی در روستاهای شهرستان مورد بحث و جمع بندی واقع شد.

وی افزود: همچین از برگزاری جلسه هماهنگی انجمن های اسلامی مساجد خبر داد و گفت: تلاش ما این بود که انجمن های اسلامی، هیئات امنا و خادمین مساجد را نسبت به برخور مناسب با جوانان توجیه کنیم تا بستر مناسب تری برای استفاده از ظرفیت جوانان در مساجد فراهم شود و مورد رنجش خاطر جوانان و نوجوانان را فراهم نیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین موثقی با اعلام اینکه ٧٠ مبلغ از روحانیون شهرستان و مبلغین اعزامی قم در طول ماه رمضان در مساجد فعالیت داشتند گفت: ١٠٧ مسجد شهرستان دارای برنامه نماز جماعت ،سخنرانی و سایر برنامه های فرهنگی بودند که این رقم ۵٠ درصد مساجد شهرستان را شامل می شود.

موثقی با انتقاد از عدم همکاری دهیاران و معتمدین روستاها برای اعزام مبلغ گفت: در دو جلسه ای که پیش از ماه رمضان با بخشداران و دهیاران بستان آباد و تیکمه داش داشتیم تاکید کردیم که وظیفه دهیاران صرفا امور عمرانی نیست و فعالیت های فرهنگی روستا بخش مهمی از وظایف دهیاران است که باید مورد توجه جدی واقع شود.

وی آغاز فصل کاری کشاورزان روستاها را بهانه ای برای کم کاری تعدادی از دهیاران و معتمدین روستاها در بحث فعالیت های تبلیغی ماه رمضان برشمرد و گفت: روستاهایب که در ایام ماه رمضان روحانی مبلغ نداشتند شناسایی شده اند و این آمادگی در اداره تبلیغات وجود دارد که با جلسات مشترک با بخشداران و دهیاران و انجمن های اسلامی مساجد مشکلات فرهنگی این روستاها را مورد ارزیابی قرار دهیم و متناسب با شرایط و مشکلات آن ها برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موثقی در بخش پایانی این گفتگو از برگزاری برنامه های اوقات فراغت تحت عنوان بوستان ولایت خبر داد و گفت: در ٧ مسجد شهرستان پایگاه های برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان خواهیم داشت و برای این منظور مبلغینی از قم به شهرستان اعزام شده اند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=20992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.