• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

برخورداری ۶۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی از گاز تا پایان سال ۹۶/تأمین گاز تبریز تا ۲۰ سال آینده

  • کد خبر : 2329
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
برخورداری ۶۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی از گاز تا پایان سال ۹۶/تأمین گاز تبریز تا ۲۰ سال آینده

به گزارش دیار شهریار به نقل از خبرگزاری فارس ولی‌الله دینی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از گاز رسانی به ۸۱ روستای استان اظهار داشت: استان ما حدود ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۱ درصد جمعیت را شهرنشینان و ۲۱ درصد را نیز روستائیان تشکیل می دهند. وی افزود: ۱۰۰ درصد […]

به گزارش دیار شهریار به نقل از خبرگزاری فارس ولی‌الله دینی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از گاز رسانی به ۸۱ روستای استان اظهار داشت: استان ما حدود ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۱ درصد جمعیت را شهرنشینان و ۲۱ درصد را نیز روستائیان تشکیل می دهند.

وی افزود: ۱۰۰ درصد نقاط شهری ما از نعمت گاز بهره‌مند هستند و از تعداد ۲ هزار و ۷۲۲ روستای دارای سکنه تعداد ۲ هزار روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که از این میزان نیز ۸۳٫۸ درصد خانوار روستایی ما از گاز طبیعی برخوردار هستند.

بهره‌برداری از گازرسانی به ۸۱ روستای استان آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی یادآور شد: در هفته دولت پروژه های گازرسانی در ۸۱ روستای استان را که ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار را شامل می شود با صرف اعتبار ۳۴ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

دینی ادامه داد: در سال‌های اخیر اعتبارات مطلوبی برای بحث گازرسانی در استان لحاظ شده به طوری که در بودجه امسال و از محل بند «ق» ۲۷۰ میلیارد تومان در زمینه گازرسانی سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

این مسئول اعلام کرد: هر صنعتی که بخواهد برای توسعه شهری و روستایی استان راه اندازی شود هر نیازی که از لحاظ گازرسانی و تامین انرژی داشته باشد رفع می کنیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف روزانه ما به طور متوسط ۱۵ میلیون متر مکعب است که این رقم در زمستان به ۴۰ میلیون متر مکعب هم می رسد، افزود: این استان نه تنها قادر است نیازهای خود را تامین کند بلکه به دنبال توسعه صادرات گاز نیز هستیم.

تأمین نیاز گازی مرکز استان را تا ۱۵ سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از فاز ۲ ایستگاه انتقال گاز تبریز ظرفیت توزیع گاز را از ۶۰۰ هزار متر مکعب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب افزایش دادیم که ۱۲ میلیارد تومان هزینه در برداشت و پس از این هیچ مشکلی از لحاظ افت فشار گاز احساس نخواهیم کرد؛ بلکه تامین نیاز گازی مرکز استان را تا ۱۵ سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم.

پروژه افزایش ظرفیت ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز افتتاح شد

همزمان با سومین روز هفته دولت همزمان با هفته دولت و با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز پروژه افزایش ظرفیت ورودی ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت ورودی گاز تبریز با بهره‌برداری از این ایستگاه تقویت فشار از ۶۰۰ هزار مترمکعب در ساعت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

ولی‌الله دینی اظهار داشت: فاز نخست این پروژه همزمان با هفته دولت و فاز دوم نیز تا پایان امسال با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در این پروژه افزایش مصرف ۲۰ سال آینده شهر تبریز پیش‌بینی شده است، یادآور شد: این شرکت تدابیر لازم برای ایجاد زیرساختهای موردنیاز را برای جلوگیری از افت فشار از جمله افزایش ظرفیت ورودی ایستگاهها اندیشیده است.

به گفته وی با توجه به اینکه زیرساختهای لازم برای جلوگیری از افت فشار در اوج مصرف ایجاد شده است، مشترکان همواره باید مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را مدنظر داشته و با مصرف بهینه علاوه بر کمک به تولید ملی در هزینه های خود نیز انضباط مالی ایجاد کنند.

ولی اله دینی اضافه نمود: همزمان با این هفته بهره برداری از گازرسانی به ۸۱ روستای استان در مناطق محروم و دور افتاده ، بهره برداری از افزایش دو برابری ظرفیت گاز ورودی کلانشهر تبریز، رونمایی از سامانه های تلفنی ۲۱۹۴ امور مشترکین و سیستم امداد مکانیزه ۱۹۴ در استان به بهره برداری خواهند رسید .

وی خاطر نشان کرد: آغاز اجرای عملیات گازرسانی به ۱۰۵ روستای استان و شروع فاز دوم خط انتقال ورزقان- اهر منشعب از خط صادراتی ارمنستان به طول ۳۵ کیلومتر از پروژه هایی است که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=2329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.