• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

افشای طرح آل‌سعود در زمینه ایجاد فرصت‌ شغلی برای ۴ هزار تروریست بیکار

  • کد خبر : 26362
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
افشای طرح آل‌سعود در زمینه ایجاد فرصت‌ شغلی برای ۴ هزار تروریست بیکار

به گزارش دیار شهریار، سازمان اطلاعات سعودی ماموریت جدیدی برای گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به اتاق الموک(اتاق عملیات اردن) در نظر گرفته است، چرا که شکست این گروه‌ها در کسب پیروزی در برابر ارتش سوریه در درعا و قنیطره اثبات شده است، ارتش سوریه معادلات را در این مناطق کاملا به نفع خود تغییر داده […]

به گزارش دیار شهریار، سازمان اطلاعات سعودی ماموریت جدیدی برای گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به اتاق الموک(اتاق عملیات اردن) در نظر گرفته است، چرا که شکست این گروه‌ها در کسب پیروزی در برابر ارتش سوریه در درعا و قنیطره اثبات شده است، ارتش سوریه معادلات را در این مناطق کاملا به نفع خود تغییر داده است.

در حالی که سازمان اطلاعات سعودی با کابوس پیشروی رزمندگان یمنی در مرزهای سعودی-یمن و نزدیک شدن آنها به شهرهای جیزان، نجران و عسیر روبرو شده و نیروهای ارتش و گارد سلطنتی سعودی هم قادر به جلوگیری از پیشروی آنها نیستند، این سازمان تصمیم گرفته است از گروه‌های تروریستی بیکار در جنوب سوریه در یک ماموریت دور از جنوب سوریه استفاده کند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع امنیتی در جبهه جنوبی سوریه دریافت کرده، سازمان اطلاعات سعودی برای جذب سه تا چهار هزار تروریست از جنوب سوریه با هدف انتقال آنها به مرزهای سعودی و یمن برای جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن فعالیت می‌کند.

به گفته این منابع، سازمان اطلاعات اردن و سازمان اطلاعات رژیم سعودی، برگزاری دوره‌های آموزش نظامی به گروه‌های تروریستی را در پایان آگوست گذشته در پایگاه‌های ارتش اردن در شمال این کشور و پایگاه‌های گارد سلطنتی سعودی در مناطق عرعر و حفرالباطن از سرگرفته بودند. این دوره‌ها از ماه می گذشته پس از پایان آموزش ۱۸۰۰ تروریست موسوم به ارتش جدید سوریه متوقف شده بود، این تروریست‌ها مبالغ مالی هنگفت و مقادیر زیادی سلاح آمریکایی دریافت کرده بودند بدون این‌که به پیشرفتی در مقابله با تروریست‌های مخالف خود در التنف و البوکمال دست یابند.

سازمان اطلاعات سعودی پیشتر نیز شماری از تروریست‌های مزدور خارجی را برای حمایت از نظامیان و مزدورانش در یمن استخدام کرده بود، گارد سلطنتی سعودی هم مزدوران سوری را به طور مشخص از دیرالزور در دهه هشتاد قرن گذشته برای پیوستن به نظامیان سعودی با هدف تشکیل گارد سلطنتی جذب کرده بود، این نهاد سلطنتی آل سعود همچنین تلاش‌هایی برای جذب عشایر الدیر از طریق وسوسه اعطای تابعیت انجام داده بود.

این در حالی است که منابع مورد اشاره الاخبار موفقیت سازمان اطلاعات سعودی در جذب تروریست‌های مستقر در جنوب سوریه برای انجام ماموریت جدید در جنوب عربستان را بعید دانسته‌‌اند، چرا که اطلاعاتی در نزد اتاق الموک وجود دارد مبنی بر این‌که ارتش سوریه تصمیم دارد مواضع این تروریست‌ها در درعا را هدف قرار دهد. به گزارش تسنیم، این منابع اعلام کردند سازمان اطلاعات سعودی پیشنهادهای مالی وسوسه‌انگیزی به تروریست‌ها برای دفاع از مرزهایش داده است، ولی تامین تعداد تروریست‌های مد نظر هم برای آل سعود دشوار است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=26362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.