• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال‌زایی تعریف و ارائه شوند

  • کد خبر : 26378
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد اشتغال‌زایی تعریف و ارائه شوند

ه گزارش  دیار شهریار اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با وی، اظهار داشت: لازم است مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای با همت خود در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آموزش‌های فنی و مهارتی بکوشند. وی خاطرنشان کرد: در گذشته تصور بر این بود که افرادی که به […]

ه گزارش  دیار شهریار اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با وی، اظهار داشت: لازم است مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای با همت خود در راستای تغییر نگرش جامعه نسبت به آموزش‌های فنی و مهارتی بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تصور بر این بود که افرادی که به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند افرادی بی‌استعداد و بازمانده از تحصیل هستند که امروزه این تصور کاملا از بین رفته و به نوعی همه اقشار جامعه خود را نیازمند این نوع آموزش‌ها می‌بینند.

جبارزاده با بیان این که حل مشکل بیکاری یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم و مهم‌ترین دغدغه مدیریت استان است، گفت: سعی داریم با مشارکت دستگاه‌های دخیل در راه ایجاد فرصت‌های شغلی قدم‌های موثری برداریم که جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستا مهم و اثربخش خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران آموزش فنی و حرفه‌ای استان خواست تا طرح‌های آموزشی را بر مبنای اشتغال اقشار مختلف تعریف کنند.

وی، سند تدبیر توسعه استان را در این میان مهم و شناسایی پتانسیل‌ها و چالش‌های استان در این سند را به عنوان یک برنامه جامع برای حل معضلات استان و همچنین مبنایی برای نیازهای آموزش شغلی ارزیابی کرد.

جبارزاده اظهار داشت: ارایه آموزش‌های فنی در زمینه حرفه‌های کم‌هزینه همانند قالی‌بافی و صنایع‌دستی مورد حمایت بوده و ورود مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان به موضوعاتی همانند صنعت چرم و کفش استان به عنوان مشاغل اصیل و سنتی نیز لازم و ضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ورود خیرین به امر مهارت‌آموزی در استان را خواستار شد و گفت: سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز استان ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه هزینه کردند و انتظار داریم که بخشی از همت خیران عزیز در راه اشتغال و حرفه‌آموزی صرف شود، چرا که ارزش معنوی ایجاد شغل برای جوانان کمتر از مدرسه‌سازی نیست.

در این دیدار یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی هم گزارشی از عملکرد و اقدامات این اداره کل را ارایه کرد.

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=26378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.