• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مارهای خوش خط و خال غربی روی لوازم التحریر دانش آموزان ایرانی/ جای خالی نمادهای ایرانی و اسلامی

  • کد خبر : 2699
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۹:۲۴
مارهای خوش خط و خال غربی روی لوازم التحریر دانش آموزان ایرانی/ جای خالی نمادهای ایرانی و اسلامی

همه ساله با گرم شدن بازار فروش لوازم‌التحریر در اکثر مغازه‌ها فرش قرمزی متشکل از دفاتر و لوازم رنگانگ برای حضور خریداران و والدین تا میانه پیاده‌روها پهن می‌شود که بیشتر جولانگاه شخصیت‌های کارتونی غربی است که با فرهنگ ایرانی و اسلامی سنخیتی ندارد. کشورهای غربی معاند جمهوری اسلامی سال‌هاست از طریق سینما، موسیقی، تئاتر […]

همه ساله با گرم شدن بازار فروش لوازم‌التحریر در اکثر مغازه‌ها فرش قرمزی متشکل از دفاتر و لوازم رنگانگ برای حضور خریداران و والدین تا میانه پیاده‌روها پهن می‌شود که بیشتر جولانگاه شخصیت‌های کارتونی غربی است که با فرهنگ ایرانی و اسلامی سنخیتی ندارد.

کشورهای غربی معاند جمهوری اسلامی سال‌هاست از طریق سینما، موسیقی، تئاتر و حتی بازی‌های رایانه‌ای برای انحراف افکار عمومی درکودکان، نوجوانان و جوان ایران تلاش می‌کنند. وجود اشاعه چاپ تصاویر شخصیت‌ها و کاراکترهای فرهنگ غربی بر روی لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در چند سال اخیر مقصد و هدف جدید این نوع تهاجم فرهنگی غرب شده است و هر روز شاهد واردات و تولید لوازم‌التحریرهای هستیم که تصاویر کاراکترها و شخصیت‌های همچون سیندرلا، بتمن و مرد عنکبوتی و این نوع از به اصطلاح ابرقهرمانان انیمیشن‌های خارجی برآنها نقش بسته است.

 به همین منظور سری به بازار لوازم التحریر زدیم و در اینباره با تعدادی از مادران  گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

تبلیغ کمرنگ نمادهای ایرانی و اسلامی بر  لوازم التحریر دانش آموزان

فاطمه بیدختی یکی از مادران جوان با بیان اینکه حتی یک جلد دفتر با طرح ایرانی و یاشخصیتی متعلق به کشورم پیدا نکردم، گفت: مقصر مسئولان فرهنگی هستند که غربی ها در بازارهای ما ورود پیدا کرده اند و تمام افکار فرزندان را به این سمت سوق داده اند.

وی با بیان اینکه کودکان بیشتر وقت خود را در پای تلویزیون و شخصیت های کارتونی به سر می برند، خاطرنشان کرد: برای علاقمند کردن دانش‌آموزان از لوازم التحریر ایرانی و اسلامی صدا و سیما باید به شخصیت‌ها در قالب برنامه‌های خاص کودکان بپردازد تا ملکه ذهنشان شود.

 

لوازم ۱

 

وازم التحریر های غربی از رنگ بندی جذابتری برخورداند

مریم خداوردی یکی دیگر از مادران  در خصوص کمبود لوازم التحریر ایرانی اسلامی گفت: با اینکه لوازم التحریر های غربی از رنگ بندی  جذابتری برخورداند ولی چند روز است که در پی خریدن ایرانی آن هستم که وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: طرحهای ایرانی باعث می شود که ذهن کودکان منحرف نشود و باید مسئولین فرهنگی کشور قهرمانان کشور را با طراحی بر روی لوازم التحریر به دانش آموزان بشناسانند.

لوازم ۳

دخترم اصلا لوازم التحریری که شکل ایرانی را دارد قبول نمی کند

مونا کمالی یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: دخترم اصلا لوازم التحریری که شکل ایرانی را دارد قبول نمی کند چون شخصیت آنها را نمی شناسد و فقط به بای اسفنجی و باربری و برخی از شخصیت های کارتونی علاقه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید طوری این لوازم التحریر ایرانی اسلامی را جذاب کنند که دانش آموزان به آنها علاقمند شوند که متاسفانه در شهر فقط یکی از مغازه ها این لوازم ایرانی را می فروشد.

لوازم ۲

جولان فرهنگ غربی روی لوازم التحریر دانش آموزان ایرانی

سوسن رضایی که گلایه شدیدی از مسئولان در خصوص وجود لوازم التحریر غربی داشت، گفت:  لوازم التحریر ایرانی اسلامی غریب واقع شده است و جولان لوازم التحریر غربی به وفور دیده می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: شخصیت‌هایی  بنتن، نینجا، مرد عنکبوتی که نشان از فرهنگ بارز غرب است که روی دهن بچه ها تاثیر منفی می گذارد و باید مسئولین فرهنگی جلوی این مسائل غیر فرهنگی را بگیرند.

هجمه فرهنگی غرب را تنها باید با تحرکاتی مشابه آن پاسخ بدهیم به این معنا که در برابر آسیبی فرهنگی مثل وجود تصاویر شخصیت‌ها و نمادهای غربی بر روی لوازم‌التحریر، باید لوازم‌التحریری منقوش به شخصیت های بزرگ اسلامی و ایرانی تولید شود که به موازات این تغییر از تنوع و جذابیت برخوردار باشد به نحوی که بتواند جایگزین مناسبی برای انواع خارجی آن باشد.

 لوازم ۴

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=2699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.