• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

استاندار آذربایجان شرقی: خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز معطل تعیین تکلیف از سوی ستاد نیروهای مسلح است

  • کد خبر : 27338
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
استاندار آذربایجان شرقی: خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز معطل تعیین تکلیف از سوی ستاد نیروهای مسلح است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قرار گرفتن زاغه مهمات ارتش در مسیر عبور خط‌ آهن تبریز- میانه گفت: با توجه به این که تصمیم‌گیری در این خصوص خارج از اختیارات نیروهای مسلح استان می باشد، ضروری است ستاد کل نیروهای مسلح در این خصوص همکاری و تعیین تکلیف انجام گیرد.

به گزارش دیار شهریار اسماعیل جبارزاده در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی و ریلی راه‌آهن آذربایجان با بیان این که توسعه حمل و نقل ریلی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان است، گفت: همه مسوولان استان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این بخش قائل بوده و آماده همکاری با راه‌آهن آذربایجان در تحقق این مهم هستند.
وی با اشاره به پروژه دو خطه کردن خط ‌آهن تبریز- میانه گفت: این طرح بر اساس ارزیابی مجموعه راه‌آهن، بیشترین توجیه اقتصادی را در بین همه پروژه‌های ریلی دارد و متاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته هنوز اجرای آن تمام نشده است.
جبارزاده با بیان این که فاز نهایی این پروژه از بستان‌آباد تا تبریز هزینه‌ بر است، افزود: برآورد ما این است که اتمام این پروژه با اعتبارات بودجه‌ای امکان‌پذیر نیست و باید به دنبال راه‌های دیگر تامین مالی از جمله استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی باشیم.
وی افزود: در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های زیربنایی استان کرده‌ایم، اما ظاهرا اراده‌ای وجود دارد که این تلاش‌ها به نتیجه نرسد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای استفاده از منابع غیردولتی و سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند اقدامات خاص و ویژه و هماهنگی با دستگاه‌های ملی هستیم و این موضوع باید مورد توجه مسوولان و نمایندگان استان قرار گیرد.
وی با اشاره به محدودیت مالی راه‌آهن آذربایجان برای اجرای پروژه‌های حومه‌ای، از آمادگی بخش خصوصی استان برای سرمایه‌گذاری در این زمینه خبر داد و گفت: باید پیگیر صدور مجوزهای لازم به بخش خصوصی از سوی مراجع ذی‌ربط باشیم.
جبارزاده با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در تحقق برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸، تسریع در بازسازی ایستگاه تبریز و ایستگاه‌های حومه‌ای و افزایش ظرفیت مسافری راه‌آهن آذربایجان را خواستار شد و گفت: باید بتوانیم بخش عمده‌ای از مسافران و گردشگران را از طریق ریلی جابه‌جا کنیم.
در این آئین ۸ طرح راه آهن منطقه آذربایجان به ارزش ۱۹۸ میلیارد ریال با حضور مقام های کشوری و استانی و نمایندگان مجلس به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=27338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.