• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
در جلسه کارگروه سلامت مطرح شد

پساب کارگاههای پنیر سازی سنتی در بستان آباد مشکلات بهداشتی ایجاد می کند

  • کد خبر : 27381
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
پساب کارگاههای پنیر سازی سنتی در بستان آباد مشکلات بهداشتی ایجاد می کند

در جلسه کارگروه سلامت و امنیت و ایمنی شهرستان بستان آباد مشکلات بهداشتی ایجاد شده در اثر پساب کارگاههای پنیر سازی سنتیمورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیار شهریار بدر شکوهی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت و ایمنی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه در این شهرستان ۵۰ مورد کارگاه سنتی و کد دار پنیر سازی شناسایی شده است افزود:متاسفانه پساب این کارگاه های در برخی از روستاها مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بوجود آورده است.

وی افزود: ادارات مربوط در راستای ساماندهی واحدهای تولید پنیر به صورت سنتی و غیر بهداشتی وارد شده و نسبت به حل این مشکلات برنامه ریزی کنند.

شکوهی به ظرفیت های اشتغالزایی این واحد ها نیز اشاره کرد و افزود:خوشبختانه دولت در راستای ساماندهی و صنعتی و بهداشتی کردن واحدهای تولیدی و صنعتی در روستاها اعتبارات ویژه ای در نظر گرفته است که می تواند در حل مشکلات راه گشا شود.

وی به مسئله زیست محیطی شهرستان وجولان ریزگردها در هنگام وزش باد نیز اشاره کرد و افزود:شهرستان بستان آباد با داشتن رتبه اول معادن پوکه در کشور صاحب بیشترین ریزگردها را نیز می باشد.

وی از عدم ساماندهی معادن پوکه در این شهرستان به شدت انتقاد کرد و افزود:متاسفانه بیشترین تخریب محیط زیست و خسارت بر راه های روستایی و اصلی را از برداشت های غیر اصولی از این معادن شاهد هستیم.

وی گفت:گاها مشاهده می شود که پوکه در حاشیه مسیر راهای اصلی و آزاد راه دپو شده که با کوچکترین وزش باد مسافران و راننده گان ران دچار مشکل و باعث بروز تصادفات می شوند.

گفتنی است ۸۰ دصد کارگاه های تولید پنیر و لبنیات در بستان آباد مجوز رسمی ندارند و برخورد خاصی با آنان صورت نمی گیرد و اظهار نظرهای مسئولین در این رابطه همواره در حد  سخنرانی در جلسات و مصاحبه با رسانه ها بوده است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=27381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.