• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

ساخت پالایشگاه ارکان پارس هشترود تنها با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی

  • کد خبر : 2779
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
ساخت پالایشگاه ارکان پارس هشترود تنها با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش دیار شهریار علیرضا نگهبان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت چهار سال از کلنگ زنی پالایشگاه ارکان پارس هشترود اظهار داشت: اجرای این طرح در حال حاضر تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی در ادامه فزود: در حالی که مجوز اجرای این طرح در سال ۸۸ از وزارت نفت […]

به گزارش دیار شهریار علیرضا نگهبان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت چهار سال از کلنگ زنی پالایشگاه ارکان پارس هشترود اظهار داشت: اجرای این طرح در حال حاضر تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در ادامه فزود: در حالی که مجوز اجرای این طرح در سال ۸۸ از وزارت نفت اخذ شده و چهار سال است که کلیه مجوزهای لازم کسب و نسبت به طراحی و ساخت مجموعه در خط شرکت اقدام شده اما بروکراسی اداری مانع از اجرای کامل این طرح شده است.

مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود تصریح کرد: شرکت ارکان پتو صنعت اولین سازنده واحدهای پالایشگاهی صد در صد ایرانی با استاندارد APA در خاورمیانه است که است  و هم اکنون چهار پالایشگاه در عراق در حال ساخت دارد و به عنوان برنده مناقصه در حال ساخت مینی پالایشگاه در عسلویه است با این وجود با مشکلات عدیده در ساخت پالایشگاه هسشترود روبروست.

وی گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از پالایشگاه هشترود که اولین پالایشگاه خصوصی epc کشور بوده و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار ساخته می شود، در مرحله اول توان تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه و در مرحله دوم ۷۵ هزار بشکه را خواهد داشت و برای دو هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

نگهبان با بیان اینکه این پالایشگاه یک صنعت مادر است که زیر مجموعه و کارخانجات دیگر را تغذیه می کند، خاطر نشان شد: این پالایشگاه تامین و دو میلیون بشکه کسری فراورده های نفتی استان را با استاندارد یورو چهار ممکن خواهد کرد که می تواند نقش مهمی در جبران کسری روزانه ۶۰۰ تن نفتای پتروشیمی تبریز داشته باشد.

وی در خصوص روند فعلی ساخت این پالایشگاه نیز اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی پالایشگاه ارکان پارس هشترود در حال حاضر ۴۵ درصد است که با ارسال کوره و نصب آن این عدد به ۶۰ درصد خواهد رسید و اگر بروکراسی اداری رفع شود تا چهار ماه دیگر پیشرفت فیزیکی این پروژه به صد در صد خواهد رسید.

مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود در پایان گفت : تا کنون برای ساخت این پالایشگاه که کلنگ احداث آن در بهار ۹۰ توسط معاون وقت وزیر نفت و مسوولان استانی به زمین زده شده است، بیش از ۲۰ میلیون دلار هزینه شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هزینه خوهد شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=2779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. مشکلات عدیده بر سر راه این پالایشگاه مردم ساکن در نزدیکی محل ساخت و رودخانه ای است که ۱۰۰ متر تنها با آن فاصله دارد.آیا سلامت مردم هم به اندازه استفاده از زمین های منابع طبیعی اهمیت دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. اینبار نه تنها بروکراسی اداری مانع این پروژه نیست بلکه با حمایت مستقیم فرماندار حامی پالایشگاه است، مکانی که با قرار گرفتن در وسط دو روستا و در کنار رودخانه بیماری و سرطان را برای مردم هشترود به ارمغان می آورد.این پروژه ماه ها است که مجوز محیط زیست و وزارت نفتش باطل شده که البته با لطف فرماندار و برای به دست آوردن زمین های منابع طبیعی با زور هم شده مجدد صادر می شود. آه ساختمان های خالی شهرک های صنعتی هشترود کی فریاد می زنید ما هم روزی پروژه مهمی بودیم اما بعد از گرفتن وام خوابیدیم
    تیتر خبر بعدی مرگ رودخانه قرن قو و ساکنینش خواهد بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.