• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
با حضور معاون رییس جمهور

ریل گذاری ۱۰۶ کیلومتر از خط آهن میانه – بستان آباد آغاز شد

  • کد خبر : 27928
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
ریل گذاری ۱۰۶ کیلومتر از خط آهن میانه – بستان آباد آغاز شد

همزمان با بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از طرح خط آهن میانه – تبریز عملیات ریل گذاری ۱۰۶ کیلومتر از این خط آهن امروز شنبه با حضور وی آغاز شد.

محمدباقر نوبخت در حریان بازدید میدانی از مراحل ساخت و تکمیلی این پروژه  تصریح کرد : با وجود محدودیت های مالی ، دولت مصمم به تامین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و تسریع در بهره برداری آن است .

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش مسوولان محلی تاکنون عملیات زیرسازی و ورسازی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از طرح ساخت راه آهن میانه -بستان آباد – تبریز به پایان رسیده و ۲۶ کیلومتر باقی مانده هم طی چند ماه آینده به اتمام می رسد.

نوبخت با به اشاره به موقعیت و جایگاه راهبردی تبریز و آذربایجان شرقی گفت : با توجه به این جایگاه تامین اعتبارات موردنیاز و تسریع درتکمیل خط آهن میانه – تبریز در اولویت سیاستگزاری های دولت قرار دارد.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه در سال جاری برای خط ریلی میانه – تبریز ۲۶۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که بر حسب ضرورت به ۳۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.
نوبخت با اشاره به اهتمام مسوولان محلی و تلاش دولت ابراز امیدواری کرد : درماه های آینده مردم شاهد بهره برداری این خط از میانه تا بستان آباد باشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه تاکنون ۸۲ درصد اعتبار مصوبات سفرهای استانی هیات دولت پرداخت شده است، گفت: تا دو  هفته دیگر مانده اعتبار همه این طرح ها تامین می شود.

تکمیل و بهره برداری خط آهن میانه – تبریز از جمله وعده های سفراستانی رییس جمهور به مردم آذربایجان شرقی است که تحولات و مسایل آن پیوسته از سوی مردم و مسوولان محلی پیگیری می شود.

سفر نیم روزه دکتر نوبخت به تبریز هم مشخصا برای پیگیری و رفع مشکلات اعتباری این پروژه راهبردی و با اهمیت صورت گرفته است .

بابهره برداری از خط‌آهن میانه – بستان‌آباد- تبریز که طول مسیر آن ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر موجود  ریلی تبریز – تهران است زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود برای قطارهای مسافری از میانه تا تبریز از هفت ساعت و نیم به کمتر از سه ساعت و برای قطارهای باری در حدود پنج ساعت کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=27928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.