• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
امام جمعه بستان آباد:

قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه زمینه خیزش همه کشور را فراهم کرد

  • کد خبر : 28307
  • ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه زمینه خیزش همه کشور را فراهم کرد

امام جمعه بستان آباد با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ماه مردم قم، آن را تسریع کننده مراحل وقوع وقع انقلاب اسلامی توصیف کرد.

به گزارش دیار شهریار نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بستان آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین رضوی در محل مسجد جامع شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام رضوی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به ضرورت تقوا و توصیه های بزرگان دینی در مورد تقوا گفت: شرط اصلی قبولی اعمال،تقوا است و هر کس می خواهد در نزد خداوند صاحب مقام رفیع باشد باید تقوا داشته باشد.
امام جمعه بستان آباد در ادامه با تبیین مفهوم تقوا خاطر نشان کرد: تقوا در مرتبه اصلی و اول به معنای دوری از محرمات و انجام واجبات است و اگر انسان محرمات را ترک کند و واجبات را به درستی انجام دهد در نزد خداوند جایگاه عظیمی می یابد.
امام جمعه بستان آباد  با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی ماه مردم قم، آن  حادثه را تسریع کننده وقوع انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: قیام ۱۹ دی سال۵۶ که به مناسبت توهین مطبوعات رژیم ستمشاهی، به حضرت امام صورت گرفت اقدامی هوشمندانه و به موقع بود که از طرف مردم قم صورت گرفت و در ادامه با یاری مردم تمام کشور انقلاب را به پیروزی رساند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان بستان آباد در ادامه با اشاره به سالروز توطئه کشف حجاب از سوی رضاخان خاطر نشان کرد: در طول تاریخ ایران،حاکمان ظالم و ستمگر که به مقابله با دین و مردم پرداختند همواره مورد نفرت مردم بودند و عاقبت خوشی نصیبشان نگردید،اما رهبران الهی همچون امام خمینی (ره)  که یگانه هدفشان اجرای احکام الهی بود از سوی مردم تکریم و تعظیم شده و حتی پس از مرگ نیز از آن ها به نیکی یاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی با اشاره به نزدیک شدن سالروز رحلت حضرت معصومه (س) وجود بارگاه منور حضرت معصومه(س) را منشا برکات فراوانی برای ملت وکشور عنوان کرد و افزود: با ساکن شدن حضرت معصومه (س) در قم بستر تبلیغ معارف دینی در قم فراهم شد و در قرن اخیر ما شاهد رکزیت یافتن قم در تبلیغ معارف شیعه و آموزش معارف دین اسلام هستیم و این از برکات این بانوی بزرگ است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=28307

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.