• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
نماینده بستان آباد خبر داد:

بهره مندی کامل روستاهای شهرستان بستان آباد ازنعمت گاز طبیعی تا پایان سال ۹۶

  • کد خبر : 28802
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱:۵۱
بهره مندی  کامل روستاهای شهرستان بستان آباد ازنعمت گاز طبیعی تا پایان سال ۹۶

تا پایان سال۹۶ همه روستاهای شهرستان بستان آباد ازنعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم بستان آباد درمجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات روستای ساران بااشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۱ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند گفت: با تسریع در روند فعلی گازرسانی به روستاها تا پایان سال همه روستاهای شهرستان ازگاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
وحدتی همچنین توجه به توسعه فرهنگی ،همگام باتوسعه اقتصادی وصنعتی را ضروری برشمرد وگفت: اگر به دنبال توسعه پایدار و همه جانبه هستیم نباید از مسایل فرهنگی در جامعه غافل شویم.
وی در ادامه به نقش روستاها در توسعه کشور اشاره کرد وگفت: توانمند سازی روستاها وروستاییان از طریق ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی درروستاها می تواند مشکلات موجود در جوامع شهری را نیز کاهش دهد .
وحدتی درپایان به مشکل موقعیت نامناسب روستای ساران نیز پرداخت و گفت: با توجه به قرارگرفتن روستا در منطقه ناامن و غیر اصولی پیشنهاد جابجایی این روستا از مدت ها قبل داده شده و باید قبل از وقوع حوادث و تحمیل هزینه های هنگفت نسبت به جابجایی موقعیت فعلی به منطقه ای امن ومناسب اقدام شود.
بدر شکوهی فرماندار بستان آباد هم دراین جلسه به مشکل آب شرب و نبود خانه بداشت در روستای ساران اشاره کرد وگفت: با هماهنگی اداره آب وفاضلاب روستایی و بهداشت و درمان مشکل آب بهداشتی برای شرب و خدمات بهداشت ودرمان این روستا به زودی حل خواهد شد وی در خصوص تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز آب شرب روستا از سوی فرمانداری قول مساعد داد وافزود: ۵۰ درصد باقیمانده نیز از منابع آب و فاضلاب روستایی وکمکهای مردمی تامین خواهد شد.
شکوهی همچنین به عدم رعایت الگوی کشت در برخی روستاها نیز اشاره کرد وگفت: متاسفانه کشاورزان بدون توجه به نیازها وبازار مصرف، به کشت محصولاتی روی می آورند که بازار مصرف مناسبی ندارد واین امر باعث شده تا تولیدات کشاورزان در انبارها مانده و از بین برود.وی دراین رابطه خواستار توجه و حمایت جهاد کشاورزی از روستاییان شد و گفت: بخش ترویج جهاد با ید کشاورزان را به تولید محصولات درآمدزا و محصولاتی که بازار مصرف مناسبی دارند هدایت وراهنمایی کند.
وی در پایان از نبود شورای اسلامی در برخی روستاهای شهرستان ابراز نارضایتی کرد وگفت: شوراهای اسلامی در روستاها ظرفیت خوبی برای توسعه فراهم کرده اند و درروستاهایی که شورای اسلامی ندارند برای حل مشکلات با مشکل مواجهیم. وی انتخابات آینده شورای اسلامی را فرصت مناسبی برای حضور مردم و انتخاب شوراهای اسلامی برای روستاهای فاقد شورا برشمرد .
لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=28802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.