• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
بخشدار بستان آباد:

تدوین منشور حقوق شهروندی را از اقدامات اساسی دولت یازدهم است

  • کد خبر : 28824
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۳۵
تدوین منشور حقوق شهروندی را از اقدامات اساسی دولت یازدهم است

بخشدار مرکزی بستان آباد در جلسه کارگروه حقوق شهروندی این شهرستان، تدوین منشور حقوق شهروندی را از اقدامات اساسی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: اگر این دولت، اقدامی جز این کار در سه و نیم سال گذشته نمی کرد، برای موفقیتش کافی بود!

به گزارش دیار شهریار سامع نصایح اضافه کرد:  گفتمان های جدید فکری در دنیا بیش از آنکه تکلیف مدار باشد، حق مدار است و بنابراین دکتر روحانی به عنوان یک شخصیت متفکر، با تاکید بر تدوین و اجرای منشور حقوق شهروندی، نشان داد که فضای فکری حاکم در جهان را می شناسد.

وی گفت: تکیه بر حقوق شهروندی در ذات اسلام وجود دارد و نگاهی گذار به نهج البلاغه و رساله حقوق امام سجاد (ع)، نشانگر دیدگاه حق مدارانه اسلام است.

بخشدار مرکزی بستان آباد در بخش دیگری از سخنان خود، تدوین منشور حقوق شهروندی را اجرای ظرفیت های اجرا نشده قانون اساسی و به وی‍ژه فصل سوم آن دانست و گفت: در جهان کنونی، تعامل با دنیا شرط اساسی توسعه هر کشوری است و یکی از لوازم این تعامل، عضویت در کنواسیون های بین المللی و عمل به مفاد این قراردادها می باشد و دولت تدبیر و امید با توجه به این موضوع، بر اجرای کامل حقوق شهروندی تاکید می کند.

سامع نصایح خاطرنشان کرد: متاسفانه، کسانی که این اقدامات دولت را مورد همجمه قرار داده اند، کوچکترین آشنایی با مبانی حقوقی و قراردادهای بین المللی ندارند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=28824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.