• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
نماینده مردم بستان آباد مطرح کرد:

بسیج همگانی برای برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر/ لزوم برگزاری چهارشنبه آخر سال بر اساس سنن قدیمی

  • کد خبر : 28878
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
بسیج همگانی برای برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر/ لزوم برگزاری چهارشنبه آخر سال بر اساس سنن قدیمی

محمد وحدتی گفت: متاسفانه هر ساله به جهت بی دقتی نوجوانان و جوانان زیادی به جهت برگزاری نادرست چهارشنبه آخر سال آسیب زیادی دیده و گاهی افراد جان خود را از دست می دهند در حالی که باید مسئولان تمهیداتی بیند یشند تا از بروز این گونه آسیب ها جلوگیری کرد.

به گزارش دیار شهریار  دکتر وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت برگزاری چهارشنبه سوری بدون خطر، افزود: برای برگزاری این سنت قدیمی، لازم است فرهنگسازی مناسبی از سوی دستگاه های ذی ربط از جمله رسانه ها و صداوسیما صورت گیرد تا بتوان چهارشنبه سوری بدون خطری متناسب با فرهنگ و آیین قدیمی کشورمان برگزار کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در گذشته چهارشنبه سوری بر اساس آیین متفاوتی از آنچه که امروزه جوانان و نوجوانان به آن گرایش دارند، برگزار می شد در حالی که ما باید به این آیین و رسوم گذشته خود بازگردیم تا ضمن احیای این مراسم به شیوه سنتی، مانع از خسارت های جانی و مالی ناشی از برگزاری خطرناک چهارشنبه آخر سال شویم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه هر ساله به جهت بی دقتی نوجوانان و جوانان زیادی به جهت برگزاری نادرست چهارشنبه آخر سال آسیب زیادی دیده و گاهی افراد جان خود را از دست می دهند در حالی که باید مسئولان تمهیداتی بیند یشند تا از بروز این گونه آسیب ها جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: از سویی دیگر عده ای سودجو برای منفعت خود، به خطرات چهارشنبه سوری دامن می زنند به گونه ای که عمدتا وسایلی را به فروش می رسانند که ممکن است برای جوانان و نوجوانان جذاب بوده درحالی که خطرات بسیار زیادی برای آنها به همراه دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری راه اندازی کمپینی با عنوان نه به چهارشنبه سوری پرخطر، گفت: در این میان لازم است رسانه های همگانی وارد عمل شوند و خانواده ها و جوانان را از خطرات زیاد استفاده از ابزارهای پرخطر چهارشنبه سوری آگاه کنند زیرا خطرات این روز، نه تنها خانواده ها را بلکه جامعه را نیز با خطر مواجه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=28878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.