• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
وحدتی:

سیاسی‌کاری دولت مشکلات زیادی را به بار آورد/ نعمت‌زاده ضعیف‌ترین وزیر کابینه است

  • کد خبر : 29055
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
سیاسی‌کاری دولت مشکلات زیادی را به بار آورد/ نعمت‌زاده ضعیف‌ترین وزیر کابینه است

نماینده مردم بستان ‌آباد گفت: دولت باید از سیاست زدگی اجتناب کند و حاشیه‌ها را رها کرده و در متن باشد.

محمد وحدتی در گفت‌وگو با آناج در تشریح اقدامات انجام گرفته توسط دولت یازدهم، ابراز داشت: طرح تحول نظام سلامت از اقدامات مثبت دولت بوده و این برنامه کمک شایانی را به بیماران و مخصوصا بیماران مستضعف کرده است، با این طرح روستائیان ۳ درصد هزینه‌ها و شهر نشینان ۶ درصد از هزینه‌های درمانی خود را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای این طرح بیمارستان‌ها موظف شده‌اند تا تمامی امکانات، تجهیزات و لوازم پزشکی و دارویی بیمار را تهیه و در اختیار متقاضی قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها مشکل طرح نظام سلامت عدم پرداخت هزینه‌کرد بیمارستان‌ها توسط بیمه‌ها می‌باشد، تصریح کرد: این مسایل موجب اختلال در این سیستم شده است، تا جایی که بیمارستان‌ها در خرید تجهیزات و پرداخت حقوق کارکنان خود به مشکل خورده‌اند.

وی به ضعف‌های کابینه روحانی اشاره کرد و متذکر شد: دولت باید از سیاست زدگی اجتناب کند و حاشیه‌ها را رها کرده و در متن باشد، زیرا مردم ما همیشه در صحنه هستند و در هر جا که احساس کرده‌اند انقلاب و نظام نیاز دارد حضور دارند، متأسفانه سیاسی کاری در کابینه مشکلات زیادی را به بار آورده است.

این نماینده مجلس دهم با اعلام اینکه بسیاری از انتظارات و خواسته‌های به جا و به حقی که از دولت داشتیم برآورده نشده است، بیان کرد: در سیاست داخلی و خارجی آنطور که باید نتوانسته‌ایم ایفای نقش کنیم، برجام نتیجه‌ی لازم را برای ما به بار نیاورده و در عوض مشکلاتی را هم اضافه کرده است.

وی با انتقاد از ضعف دولت در مدیریت بحران‌ها، یادآور شد: متأسفانه دولت در این حوزه عملکرد مناسبی نداشته و نمود این مشکل در بحث ریزگردهای خوزستان، رکود، بیکاری قابل مشاهده است.

وحدتی با بیان اینکه ما باید برای روستاها امکانات فراهم کنیم تا مهاجرت به شهرها و اقامت در حاشیه‌ی شهرها کنترل شود، اذعان داشت: اعتیاد در جامعه بیداد می‌کند و ما هنوز نتوانسته‌‌ایم در مقابل قاچاق کالا بایستیم، لذا دولت و قوه‌‌ی قضائیه باید هماهنگ و قاطع وارد این موضوع شوند.

وی اضافه کرد: با ارائه‌ی تسهیلات کم و پر بهره نمی‌توانیم مشکل بیکاری را حل کنیم، بر خورد ناعادلانه و تبعیض آمیز سیستم بانکی خود مشکلات بزرگی را در بر داشته است، وقتی ما نمی‌توانیم در روستاها امکانات برای اشتغال فراهم کنیم، مردم مجبور به مهاجرت هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد وزراء در دولت یازدهم، توضیح داد: وزیر بهداشت در سال ۹۵ به دلیل اجرای طرح تحول سلامت بهترین وزیر کابینه بود، دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت عملکرد خوبی نداشته است، به‌طور مثال نقدی که بنده در حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود دارم این است که ۶۰ درصد صنایع ما تعطیل و بقیه نیز با نصف توان مشغول به فعالیت هستند،حتی در سطح استانی مس سونگون، آلومینیوم سازی سراب، نورمن دیزل تبریز، ماشین سازی و بلبرینگ سازی تبریز و بسیاری از کارخانجات تخصصی دچار بحران شده‌اند.

وی افزود: دولت نتوانسته در این زمینه مدیریت کند و مشکلات روز به روز بیشتر شده است، کارگران و خانواده‌های این کارخانجات باید چه کنند؟ چرا باید کارگران شرمنده خانواده‌هایشان باشند؟

وحدتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عملکرد استاندار را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان داشت: بنده خود طرفدار و حامی دولت هستم اما باید نقد سیاسی خویش را هم بگویم، تغییر مدیران استان و شهرستان‌ها بسیارشده است و در حوزه‌ی انتخابیه‌ی بنده بدون مشورت و هم‌فکری با نماینده‌ی مردم مسئولی را عوض می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به ما سفارش کرده که مشورت کنیم تا به نتیجه‌ی مطلوب برسیم اما متأسفانه این موضوع در استان اصلا انجام نشده است، البته در کل از عملکرد دکتر جبارزاده رضایت دارم.

نماینده مردم بستان آباد در پاسخ به این سوال که برای سال ۹۶ چه برنامه‌هایی دارد، توضیح داد: پیگیر احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در بستان آباد هستم و بهسازی آسفالت شهری و روستایی در دستور کار بنده قرار دارد، با همکاری نماینده محترم سراب پیگیر ادامه‌ی احداث آزادراه بستان آباد-سراب به اردبیل نیز خواهیم بود.

وی افزود: برای افراد تحت پوشش کمینه امداد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و تحت پوشش بهزیستی ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که باید پیگیری شود.

وحدتی ابراز داشت: تعطیلات عید را در بستان آباد و در کنار مردم خواهم بود، باید مشکلات را بررسی و برای پیگیری آنها برنامه‌ریزی کنم.

وی در بیان شیرین‌ترین و تلخ ترین خاطره خود در سال ۹۵ گفت: بهترین خاطره‌ی من این بود که ترامپ چهره‌ی پلید و واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد، تلخ‌ترین خاطره‌ام نیز از دست دادن هموطنان و همشهریان عزیزم در حادثه‌ی قطار تبریز-مشهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به شعار سال ۹۶ که توسط رهبری ابلاغ خواهدشد گفت: با توجه اشرافیت کامل ایشان به همه حوزه‌ها و موضوعات حدس می‌زنم رهبر انقلاب در زمینه مشکلات اقتصادی و اجتماعی شعار سال را اعلام نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ۹۶ به رئیس‌جمهور فعلی رأی می‌دهد، تصریح کرد: بنده حامی دولت هستم و در سال ۹۶ به آقای روحانی رأی خواهم داد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=29055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. جناب آقای دکتر وحدتی بدترین خاطره جنابعالی در سال ۹۵اصلا و ابدا با عملکردتان در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی که تنها و تنها بدلیل حادثه قطار تبریز مشهد و کشته شدن دهها تن از هم استانی های عزیزمان گردید طرح گردیده بود،مطابقت و همخوانی ندارد ،شایسته است که حداقل با خود و موکلانتان در این یک موردکه از جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در این خصوص کمتر از یک ماه می گذرد ورای منفی شما به طرح استیضاح وزیر مربوطه برخلاف امضای طرح استیضاح وزیر مایه شرمساری موکلانتان در نزد افکار عمومی جامعه و خانواده های داغدیده قربانیان حادثه قطار تبریز مشهد گردید.روراست و صادق باشیدو به دروغ تلخ ترین خاطره سال ۹۵خویش را حادثه قطار تبریز مشهد عنوان نماییدو بار دیگر در این ایام آخر سال و دم عید همانند عملکرد بدتان در جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی بر زخم مردم آذربایجان و خانواده قربانیان حادثه قطار تبریز مشهد نمک نپاشید.چراکه اگر تلخ ترین خاطره شمااین حادثه می بود برخلاف امضای طرح استیضاح عمل نمی نمودید و با خط و دستور گرفتن از برخی افراد معلوم الحال بر استیضاح وزیر مربوطه رای کبود،منفی،نمی دادیدو آبروی خویش و موکلانتان را با این عملکرد اشتباه اندر اشتباه تان که نتیجه عدم‌ استقلال فکری و سیاسی تان و وامدار بودن به برخی افراد و عوامل فتنه۸۸در جریان انتخابات مجلس یازدهم می باشد ،خدشه دار نمی کردید.
    وبهتر و صادقانه تر این بود که می گفتید شیرین ترین خاطره ام امضای طرح استیضاح وزیر راه وشهرسازی درپی وقوع حادثه قطار تبریز مشهد بود.و تلخ ترین خاطره ام و بزرگترین اشتباهم نیز دادن رای کبود،منفی،به طرح استیضاح وزیر مربوطه در اثر فشار و تهدیدات باندهای قدرت و ثروت بود که در جریان انتخابات مجلس یازدهم با کمک گرفتن از آنها خود را وامدار آنها نموده ام و به نوعی نماینده و مجری بی چون و چرای دستورات و تاکیدات موکد آنان می باشم نه نماینده مردم بستان آباد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.