شیرجه نامزدهای انتخاباتی شورای شهر بستان آباد به تلگرام/آیا هئیت نظارت تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی را رصد می کند؟
در هفته ها و ماه های اخیر با وجود گستردگی حضور کاربران ایرانی در تلگرام، عده ای این بستر را که با کمترین هزینه برای تبلیغات مناسب دیده اند و با ایجاد کانال ها و گروه های متعدد شروع به یارگیری و معرفی دیدگاه هایشان کرده اند.
همواره با نزدیک شدن با فضای انتخابات در همه ادوار، تحولات سیاسی در فضای عمومی پررنگ تر از قبل می شود و در این بین برخی نامزدها پا را از حریم های قانونی فراتر می گذارند و رسما چند ماه مانده به انتخابات تبلیغاتشان را آغاز می کنند.
از این رو با توجه به ممنوعیت فعالیت های زود هنگام تبلیغاتی و انتخاباتی؛ این سوال پیش خواهد آمد که آیا نهادهای نظارتی بطور کلی نظارتی بر فعالیت کاندیداهای ثبت نام کننده به شورای شهر در فضای مجازی خواهند داشت؟ و آیا تخلفات احتمالی نامزدها در نتیجه بررسی صلاحیت آنان اثر گذار خواهد بود.
در همه ادوار انتخاباتی یکی از بزرگترین انتقادات عمومی، هزینه های نجومی برخی نامزدها در تبلیغاتشان است و از این رو استفاده از بسترهای مجازی برای معرفی نامزدها می تواند راهکار مناسبی برای کاهش هزینه های انتخابات باشد، مشروط بر اینکه نظارت های کافی بر تخلفات این حوزه وجود داشته باشد.
در همین فضای تلگرام، هم اکنون کاندیداهای شورای شهر در بستان آباد با تشکیل گروه هایی با انتشار اهداف، جلسات خانگی و عمومی خود در کانالها و گروه ها در صدد جذب مخاطب هستند، گویا تبلیغات رسماً شروع شده! که از الان این چنین به این فضا شیرجه رفته اند.