• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

نبرد استقلالی‌ها برای بازگشت به مسیر پیروزی/ تراکتور با بادِ صبا به رده دوم برمی‌گردد؟!

  • کد خبر : 29244
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
نبرد استقلالی‌ها برای بازگشت به مسیر پیروزی/ تراکتور با بادِ صبا به رده دوم برمی‌گردد؟!

شاگردان امیر قلعه‌نویی درحالی در ایستگاه بیست و ششم لیگ برتر فوتبال میهمان صبای قم هستند که امیدوارند با برتری در این بازی به ناکامی‌های اخیر خود پایان داده و رده دوم را از آبی‌پوشان پایتخت بازپس گیرند.

پرونده هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال فردا جمعه – ۱۸ فروردین ماه – با برگزاری ۴ دیدار بسته خواهد شد که در یکی از این بازی‌ها تیم تراکتورسازی تبریز از ساعت ۱۷:۱۵۵ در ورزشگاه یادگار امام ره قم به مصاف میزبانش صبای قم می‌رود.

گروه داوری: محمدرضا اکبریان، علی میرزابیگی، محمدرضا مدیر روستا و پیروز سیف اله پور – ناظر :خداداد افشاریان

مرفاوی در اندیشه فرار از سقوط
صبای قم (تیم میزبان): شاگردان مرفاوی درحالی در این هفته پذیرای تیم رده سومی تراکتورسازان خواهند بود که در هفته گذشته در مشهد برابر پدیده با یک گل مغلوب شده و سال جدید را با شکست خارج از خانه آغاز کردند. این تیم که با پیروزی روز گذشته سیاه جامگان جایگاه چهاردهم خود را از دست داده و خطر سقوط را بیش از پیش احساس می‌کند، نیاز مبرمی به امتیازات بازی فردا دارد. به عبارتی اگر صبا می‌خواهد در لیگ ماندگار شود باید در ۵ بازی باقی مانده که ۳ دیدار را در خانه برگزار خواهد کرد، حداکثر امتیازات را از این بازی‌ها کسب کند که یکی از آنها مصاف با تراکتورسازی است و در غیر این صورت باید در انتظار سقوط تیمی باشیم که همچون پاس تهران امتیازش از پایتخت به شهر دیگری منتقل شده است.

جایگاه در جدول: صبای قم درحال حاضر با ۲۲ امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ برتر قرار دارد؛ این تیم در صورت برتری برابر تراکتورسازی در خوش بینانه‌ترین حالت می‌تواند به رده سیزدهم برسد و تساوی و شکست احتمالی نیز آنها را در همین رده کنونی ماندگار خواهد کرد.

تاثیرگذارترین بازیکن: احمد حسن ‌زاده

بهترین گلزن: احمد حسن زاده (۴ گل)

بازیکنان غائب: سید امید نظامی‌پور به علت ۳ اخطاره بودن از این بازی محروم است.

عملکرد صبا در ۵ بازی اخیر: برد، مساوی، مساوی، مساوی و باخت

هفته ۲۱: صبا ۲ – ۱ سیاه جامگان
هفته ۲۲: سایپا ۰ – ۰ صبا
هفته ۲۳: صبا ۰ – ۰ فولاد
هفته ۲۴: گسترش فولاد ۰ – ۰ صبا
هفته ۲۵: پدیده ۱ – ۰ صبا

– همانطور که از نتایج اخیر صبا مشخص است این تیم در ۴ بازی اخیر خود موفق به پیروزی نشده و در این دیدارها در امر گلزنی نیز ناکام بوده است.

 

 

تراکتور به دنبال بازگشت به رده دوم
تراکتورسازی تبریز (تیم میهمان): شاگردان امیر قلعه‌نویی در شرایطی بیست و ششمین دیدار خود را در لیگ شانزدهم در مصاف با نماینده قم برگزار می‌کنند که در دیدار قبلی‌ خود در دربی تبریز با تساوی یک بر یک برابر گسترش فولاد متوقف شده و با از دست دادن ۲ امتیاز حساس و مهمتر از آن جایگاهشان در جدول به این دیدار می‌آیند. این تیم سوای نتایج ناامید کننده‌ای که در هفته‌های اخیر کسب کرده، به لحاظ فوتبالی نیز نمایش خوبی نداشته و همین مسئله انتقادات را از تیم قلعه‌نویی به شدت بالا برده است. تراکتورسازی در سه بازی اخیر خود تن به تقسیم امتیاز داده و حال در رویارویی با صبا برای پایان دادن به روند تساوی‌هایش به میدان می‌رود و باید دید آیا تراکتور بالاخره تراکتورگونه بازی می‌کند و به مسیر برد بازخواهدگشت یا خیر؟

جایگاه در جدول: تراکتورسازان هم اکنون با ۴۷ امتیاز و تنها به دلیل گل زده کمتر نسبت به استقلال در رده سوم قرار دارند؛ سرخ‌پوشان امیدوارند تیم همشهری‌شان یعنی گسترش فولاد در این هفته استقلال را متوقف کرده و خود با پیروزی برابر صبا به رده دوم جدول برگردند، هرچند که این امر در صورت توقف تیم تهرانی نیز میسر خواهد بود و تنها حالتی که شکست تراکتورسازی را به این مقصود می‌رساند این است که آبی‌پوشان پایتخت در تبریز شکست بدتری را تجربه کنند.

تأثیرگذارترین بازیکن: محمد ایرانپوریان

بهترین گلزن: فرزاد حاتمی (۷ گل)

بازیکنان غائب: تراکتورسازان برای دیدار فردا محرومی ندارند اما لوسیانو ادینیو به دلیل مصدومیت قادر به همراهی این تیم نیست و تنها غائب سرخ‌پوشان می‌باشد.

عملکرد تراکتورسازان در ۵ بازی اخیر: برد، برد، مساوی، مساوی و مساوی

هفته ۲۱: تراکتورسازی ۴ – ۱ ذوب آهن
هفته ۲۲: سیاه جامگان ۱ – ۲ تراکتورسازی
هفته ۲۳: تراکتورسازی ۰ – ۰ سایپا
هفته ۲۴: فولاد ۰ – ۰ تراکتورسازی
هفته ۲۵: تراکتورسازی ۱ – ۱ گسترش فولاد

– سرخ‌پوشان با وجود شکست‌ناپذیری در ۵ بازی اخیر در سه دیدار آخر موفق به پیروزی برابر حریفان نشده‌اند و این نقطه اشتراک آنها با حریف فردایشان می‌باشد.

 

 

نکات بازی: دوئل مربیان استقلالی

* صبای قم با ۱۵ گل زده بدترین خط آتش لیگ شانزدهم را به خود اختصاص داده است.

* تراکتورسازی در فصل جاری تنها ۲ بار مغلوب حریفان شده و از این حیث بهترین عملکرد را در بین ۱۶ تیم لیگ دارد.

* نماینده قم در جدول دیدارهای خانگی با ۱۴ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارد و این درحالی است که سرخ‌پوشان تبریز بیشترین امتیازات این فصل خود را دور از خانه کسب کرده و با ۲۷ امتیاز صدرنشین جدول خارج از خانه لیگ می‌باشند.

* امیر قلعه‌نویی و عبدالصمد مرفاوی، سرمربیان دو تیم از اسطوره‌های باشگاه استقلال تهران هستند و بدین ترتیب در بازی فردا دوئل مربیان استقلالی را شاهد خواهیم بود که مسلماً جذاب خواهد بود.

* محسن فروزان، میرهانی هاشمی، ابولقاسم دهنوی، علیرضا رمضانی و مهرداد بایرامی از صبا و محمد نوری و فرزاد حاتمی از تراکتورسازی بازیکنان مشترک دو تیم هستند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم مقابل را در کارنامه دارند. البته باید به این جمع هاشم بیگ‌زاده را هم باید اضافه کرد که در نیم‌فصل از صبا به تراکتورسازی پیوست اما با محرومیت این تیم از نقل و انتقالات پس از چند بازی نتوانست این تیم را همراهی کند.

برتری تراکتورسازان در تقابل‌های رودررو

تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز در تاریخ لیگ برتر فوتبال ۱۵ بار در برابر هم صف آرایی کرده‌اند که طی این بازی‌ها تراکتورسازی ۶ برد و صبای قم ۵ برد کسب کرده‌اند و ۶ دیدار دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:

​لیگ ۸۹-۸۸: صبا ۲ – ۱ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۳ – ۱ صبا
لیگ ۹۰-۸۹: صبا ۰ – ۰ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۱ – ۲ صبا
لیگ ۹۱-۹۰: تراکتورسازی ۲ – ۳ صبا/ صبا ۲ – ۲ تراکتورسازی
لیگ ۹۲-۹۱: تراکتورسازی ۰ – ۰ صبا/ صبا ۰ – ۰ تراکتورسازی
لیگ ۹۳-۹۲: صبا ۱ – ۳ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۱ – ۱ صبا
لیگ ۹۴-۹۳: تراکتورسازی ۴ – ۲ صبا/ صبا ۲ – ۳ تراکتورسازی
لیگ ۹۵-۹۴: صبا ۲ – ۱ تراکتورسازی/ تراکتورسازی ۱ – ۱ صبا
لیگ ۹۶-۹۵: تراکتورسازی ۲ – ۱ صبا

طبق آمار فوق، سرخ پوشان تبریز در جدال‌های رودرروی خود با صبای قم ۲۴ بار توپ را با تور دروازه حریف آشنا کرده و در این بین ۲۰ بار نیز دروازه خودی را باز شده دیده‌اند.

آخرین پیکار دو تیم در چارچوب هفته یازدهم فصل جاری در تبریز برگزار شد و تراکتورسازی با گل‌های محمد ایرانپوریان و محمد ابراهیمی در مقابل تک گل احمد حسن زاده با نتیجه ۲ بر یک صبا را شکست داد.

ترکیب احتمالی: 

صبای قم: محسن فروزان، حنیف عمران‌زاده، میرهانی هاشمی، پویا سیف پناهی، حمیدرضا دیوسالار، مهران امیری، ابوالقاسم دهنوی، سید مهدی حسینی، کیوان امرایی، احمد حسن‌زاده و مهرداد بایرامی.
سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

 

 

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی‌زاده (محمد نوری)، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی و مهدی شریفی (فرزاد حاتمی).
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=29244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.