• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

حضور چشمگیر اسلام‌گرایان در تجمع معترضان در جمهوری آذربایجان + تصاویر

  • کد خبر : 29359
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
حضور چشمگیر اسلام‌گرایان در تجمع معترضان در جمهوری آذربایجان + تصاویر

اسلام گرایان جمهوری آذربایجان که در سال‌های اخیر با گسترش نفوذ رژیم صهیونیستی در باکو، هدف اصلی سیاست سرکوب سیاسی هستند، برگزاری تجمعات «شورای ملی» مخالفان دولت الهام علی اف را فرصتی مناسب برای اعتراض به اوضاع حاکم بر جمهوری آذربایجان قلمداد می‌کنند.

حضور چشمگیر اسلام‌گرایان معترض به حبس روحانیون پیرو مکتب اهل بیت(ع) در جمهوری آذربایجان، در تظاهرات «شورای ملی» در روز شنبه، با واکنش منفی رسانه‌های طرفدار حاکمیت این کشور روبرو شده است.

پایگاه اینترنتی «آذ ویزیون» جمهوری آذربایجان، با انتشار تصویری از جلوگیری نیروهای انتظامات تجمع اعتراض آمیز شورای ملی در باکو در روز شنبه،مدعی نزاع اسلام‌گرایان و لائیک‌ها بر سر اهتزاز پرچم‌های حاوی مضامین اسلامی در این تجمع شدند.

این رسانه که طرفدار حاکمان جمهوری آذربایجان است، با انتشار تصویر جلوگیری یکی از نیروهای انتظامات تجمع اعتراض آمیز «شورای ملی» مخالفان دولت جمهوری آذربایجان از نمایش پرچم مذهبی در این تجمع، ادعا کرد : «در تجمع «شورای ملی» در استادیوم «محصول» در باکو نزاع روی داد. برافراشته شدن پرچم حاوی شعار دینی  توسط دینداران که در این تجمع اکثریت داشتند، به هنگام سخنرانی جمیل حسنلی ، رئیس شورای ملی، با اعتراض اعضای حزب جبهه خلق (به رهبری علی کریملی) روبرو شد. یکی از طرفداران علی کریملی، درصدد برآمد این پرچم را از دست دینداران بگیرد. در نتیجه، میان اسلام گرایان و یک گروه دیگر مباحثه روی داد. شرکت کنندگان این تجمع، در این مباحثه دخالت و از گسترش آن جلوگیری کردند. طرفداران حزب جبهه خلق ، این حرکت دینداران را بی احترامی به جمیل حسنلی (رئیس شورای ملی) تلقی کردند.»

 

با وجود تلاش رسانه‌های طرفدار حاکمان جمهوری آذربایجان برای القای بروز نزاع میان اسلام‌گرایان و سازمان دهندگان لائیک تظاهرات «شورای ملی» در باکو، اخبار و عکس‌های منتشر شده در سایت‌های جریانی که نمایندگی اکثریت جمعیت(شیعیان) جمهوری آذربایجان را برعهده دارد، از حضور مسالمت آمیز هر دو جریان اسلام گرا و لائیک منتقد دولت در این تجمع حکایت دارد.

پایگاه اینترنتی «مائده» به سردبیری «سردار حاجی حسنلی» ، امام جمعه محبوس شهر ماسالی جمهوری آذربایجان از حضور دینداران در تجمع اعتراض آمیز «شورای ملی » مخالفان دولت جمهوری آذربایجان خبر داد و عکس‌های شماری از تجمع کنندگان را که تصاویر حاج محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام، حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان، حاج آبگل سلیمانف، رهبر اتحادیه ارزش‌های ملی – معنوی، حاج سردار حاجی حسنلی، امام جمعه ماسالی، حاج الماق آقایف، از رهبران فعالان مذهبی شیعه در لنکران، حاج ذوالفقار میکائیل زاده، روحانی محبوس و …. را در دست داشتند، منتشر کرد.

 

پایگاه اینترنتی «اسلام-آذری» نیز تصاویری از شرکت کنندگان در تجمع شورای ملی با شعار «به غارت پایان دهید»، منتشر کرد که عکس‌های روحانیون زندانی را در دست داشتند و خواستار آزادی آنها شدند.

 

پایگاه اینترنتی «اسلامین سسی» ، ارگان حزب اسلام جمهوری آذربایجان نیز آلبوم عکسی از تظاهرات روز شنبه در باکو را منتشر کرد که شرکت کنندگان در این تظاهرات را نشان می‌دهد که عکس‌های زندانیان سیاسی اعم از فعالان محبوس اسلام گرا و لائیک در جمهوری آذربایجان را در دست دارند و خواهان آزادی آنها از زندان هستند.
انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=29359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.