• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

برخی با شعار ایجاد شغل می‌خواهند مردم را فریب دهند/ ایجاد شغل کار دشواری است

  • کد خبر : 29744
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
برخی با شعار ایجاد شغل می‌خواهند مردم را فریب دهند/ ایجاد شغل کار دشواری است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی با شعار ایجاد شغل می‌خواهند مردم را فریب دهند، گفت: ایجاد شغل کار دشواری است.

به گزارش دیار شهریار،اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل طی سخنانی اظهار داشت: برخی می‌گویند و شعار می‌دهند که می‌خواند فلان قدر شغل ایجاد کنند، برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده‌ای و یا عدد و رقم حالی‌ات نمی‌شود، شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقداری شغل می‌توان ایجاد کرد لذا اینکه کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می‌کنم معلوم است که می‌خواهند مردم را فریب دهد.

معاو اول رئیس جمهور تأکید کرد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور به‌جای اینکه متکی به منابع طبیعی باشد متکی به مغز دانشجویان و نخبگان و … باشد و باید به سمتی حرکت کنیم که علم و عالم و دانشگاه و پژوهشگر در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

جهانگیری گفت: از یک قرن گذشته با فروش منابع طبیعی از جمله نفت، کشور را اداره کرده‌ایم و اقتصادمان متکی به نفت بوده و فرقی هم نمی‌کرد که قیمت نفت ۵ یا ١٢٠ دلار باشد، لذا مردم همچنان احساس می‌کنند در اقتصادشان اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است، مردم از اقتصاد انتظار دارند که درامد آنها افزایش یابد و یا رفاهشان بیشتر شود و با درآمدی که کسب می‌کنند از زندگی بهتری برخوردار باشند همچنین انتظار دارند این اقتصاد برایشان ایجاد شغل کند.

وی تأکید کرد: اگر کسی نسبت به آینده ایران دلسوز است باید به شاخص‌های اقتصادی توجه داشته باشد، نباید به خاطر اینکه ٢ روزی بیشتر در قدرت بمانیم با منابع و سرنوشت یک ملت هرگونه که دوست داریم برخورد کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: ما در کشور ۵ میلیون دانشجو و هر ساله یک میلیون فارغ‌التحصیل داریم و نباید دغدغه‌ای وجود داشته باشد که چگونه برای این افراد شغل ایجاد کنیم، این فرصت مهم کشور تبدیل به دغدغه شده که چگونه برای آنها شغل ایجاد کنیم که البته راه‌حل آن دانش‌بنیان کردن آن و اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد دانش‌بنیان است که اگر این مسیر را انتخاب کرده باشیم باید نگاه‌مان به دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و… تغییر کند تا کسانی که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌تحصیل می‌شوند دغدغه شغل نداشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت یازدهم در زمینه دولت الکترونیک اقدامات شایسته‌ای انجام داده، افزود:‌ ما در مرحله نخست به دنبال این هستیم که خدمات را با ارزان‌ترین قیمت و ساده‌ترین روش ارائه کنیم و در مرحله دوم فساد را که موضوع نگران‌کننده‌ای است از میان برداریم. لذا نه با دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی و… نمی‌توان با این فساد مقابله کنیم، بنابراین ساختارها باید متحول شوند و از سوی دیگر دسترسی به اطلاعات آزاد به جز اطلاعات محرمانه وجود داشته باشد و مردم از تمام اطلاعات خبردار باشند و این موضوع تأثیر بسیار زیادی می‌تواند در رفع فساد داشته باشد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=29744

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.