• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
امام حمعه بستان آباد:

دوری از قرآن مهمترین آفت فرهنگی جوامع اسلامی است

  • کد خبر : 30510
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۵۱
دوری از قرآن مهمترین آفت فرهنگی جوامع اسلامی است

حجت‌‎‏الاسلام رضوی، تلاوت قرآن کریم را در هموار شدن مسیر هدایت تاثیرگذار دانست و تأکید کرد: تلاوت قرآن کریم، مسیر هدایت و تکامل معنوی را هموار می‌سازد. زیرا به وسیله قرائت و تلاوت قرآن کریم، با اوامر و نواهی و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌کند به آن چه فرموده است عمل کند و از آن چه نهی کرده است، دوری جویید.

حجت‎الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان‎‏آباد در گفت‌‌وگو با دیار شهریار اظهار کرد: برای انسان مومن و با ایمان چه چیزی می‌تواند زیباتر از سخن گفتن با خداوند باشد و چه واسطه‌ای و هم کلامی بهتر از قرائت قرآن است.

وی افزود: انس دائم با قرآن کریم، برای قاری، شرافتی را فراهم می‌آورد و به حرمت این همنشینی و رفاقت، نیازهای معیشتی و مادی او را بر طرف می‌کند.

وی، با استناد به آیه ۲۹ سوره فاطر خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: کسانى که کتاب الهى را تلاوت مى‌کنند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آن‌چه به آنان روزى داده‌ایم، پنهان و آشکار انفاق مى‌کنند، تجارتى پر سود و بى زیان و خالى از کساد را امید دارند. آن‌ها این اعمال ‌صالح را انجام مى‌دهند تا خداوند اجر و پاداش کامل به آن‌ها دهد و از فضلش بر آن‌ها بیفزاید که او آمرزنده و شکرگزار است.

حجت‌‎‏الاسلام رضوی با اشاره به فرموده حضرت محمد(ص) ادامه داد: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: هرکس برای رضای خدا و آگاهی عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب ملائکه و انبیاء و رسولان را خواهد داشت.

وی افزود: پیمودن مراتب کمال قرائت، هم‌چون رسیدن به مرحله تدبر و عمل، مستوجب کمال ثواب و رضاى الهى و دریافت خیرات بیشتر و بهتر مى‌شود.

حجت‌‎‏الاسلام رضوی، تلاوت قرآن کریم را در هموار شدن مسیر هدایت تاثیرگذار دانست و  تأکید کرد: تلاوت قرآن کریم، مسیر هدایت و تکامل معنوی را هموار می‌سازد. زیرا به وسیله  قرائت و تلاوت قرآن کریم، با اوامر و نواهی و دستورات خدا آشنا شده و سعی می‌کند به آن چه فرموده است عمل کند و از آن چه نهی کرده است، دوری جویید.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=30510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.