• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۳۰۰ هنرمند کشور در تبریز

  • کد خبر : 3145
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۳۰۰ هنرمند کشور در تبریز

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری تسنیم، ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز که با حضور نامورمطلق، معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی و سعیدی، رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس و تعدادی از مسئولین استانی افتتاح شد، بیش از ۳۰۰ هنرمند از سراسر کشور حضور دارند. ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز که […]

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری تسنیم، ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز که با حضور نامورمطلق، معاون صنایع دستی، سازمان میراث فرهنگی و سعیدی، رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس و تعدادی از مسئولین استانی افتتاح شد، بیش از ۳۰۰ هنرمند از سراسر کشور حضور دارند.
ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز که در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود، علاوه بر ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی، تمام استان‌های کشور حضور دارند.

صنایع دستی کشور نیازمند برند سازی است

در این همایش، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عدم برندسازی صنایع دستی کشور را یکی از نقاط ضعف این صنعت در کشور دانست و افزود: امروزه اگر مثل فرش تبریز برند نداشته باشیم، نمی‌توانیم در دنیا برای صنایع دستی خود جایگاهی ایجاد کنیم.
وی نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال پایدار را یادآور شد و تصریح کرد: تمامی شهرها می‌توانند با توجه ویژه به صنایع دستی خود، در اشتغال زایی و تولید کشور اثر گذار باشند.
وی ثبت جهانی فرش تبریز را نشان از توان بالای تبریز در این حوزه دانست و گفت: باید برای صادرات و فروش این محصولات ارزشمند در خارج از کشور، روی تبلیغات و برندسازی سرمایه‌گذاری شود.

آوازه جهانی فرش و کاشی‌ تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین، کشور را در حوزه صنایع دستی بسیار غنی دانست و افزود: تنوع اقلیمی و فرهنگی باعث شده تا صنایع دستی از تنوع بسیار بالایی برخوردار باشد.
حق‌پرست با اشاره به ثبت جهانی فرش تبریز، گفت: آذربایجان شرقی نیز در صنایع‌دستی مثل قالیبافی، ورنی‌بافی، سفال و سرامیک، از استان‌های شاخص و دارای برند محسوب می‌شود که نشانه‌های آن آوازه جهانی فرش تبریز و هریس و کاشی‌کاری‌های مسجد کبود تبریز است.

راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در تبریز

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در این مراسم، از راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در تبریز خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ صنایع دستی یکی از استان‌های غنی در این حوزه محسوب می‌شود و با ۸۰ رشته توجه بیشتر مسئولین را برای بازاریابی تولیدات می‌طلبد که راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در تبریز اولین قدم می‌تواند در این مسیر باشد.
رئیس فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی، بر نقش صنایع دستی در افزایش میزان اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه تمام مواد اولیه صنایع دستی تولید داخل است، می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی سهم بسزایی داشته باشد.

بیش از ۱۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی از حوزه‌ فرش امرار معاش می‌کنند

محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در افتتاحیه نمایشگاه، توجه به صادرات صنایع دستی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: اهمیت دادن به صنایع‌دستی در کنار صنعت توریسم می توانیم اقتصاد منطقه را فعال‌تر کند.
وی با اشاره به ثبت جهانی فرش تبریز، این موضوع را فرصت بزرگی برای معرفی سایر صنایع دستی در کنار فرش در جهان دانست و گفت: صنعت فرش دستبافت در استان ریشه تاریخی دارد و اکنون با توجه به بیمه شدن ۶۰ هزار نفر در زمینه‌ فرش، بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان از این حوزه‌ امرار معاش می‌کنند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=3145

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.