• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

استاد شهریار ولایت‌پذیری خود را اثبات کرده است

  • کد خبر : 3201
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
استاد شهریار ولایت‌پذیری خود را اثبات کرده است

به گزارش دیارشهریار: اسماعیل جبارزاده، صبح امروز در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، با اشاره به شخصیت جامع شاعر پرآوازه آذربایجان، اظهار داشت: شهریار ملک سخن، با درک و موضع‌گیری صحیح، پیرامون مسائل اصلی جامعه، انقلابی‌گری و ولایت‌پذیری خود را نشان داده بود. وی افزود: به دلیل همین شخصیت جامع، مقام معظم رهبری، لقب حکیم […]

به گزارش دیارشهریار: اسماعیل جبارزاده، صبح امروز در کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، با اشاره به شخصیت جامع شاعر پرآوازه آذربایجان، اظهار داشت: شهریار ملک سخن، با درک و موضع‌گیری صحیح، پیرامون مسائل اصلی جامعه، انقلابی‌گری و ولایت‌پذیری خود را نشان داده بود.
وی افزود: به دلیل همین شخصیت جامع، مقام معظم رهبری، لقب حکیم را برازنده‌ وی دانسته‌اند.
استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به انس ۸۰ ساله شهریار با قرآن و اهل بیت(ع)، خاطر‌نشان کرد: با اشعاری که در سراسر جهان مخاطب دارد، به جرات می‌توان گفت، شهریار، نه به آذربایجان و ایران، بلکه به کل بشریت تعلق دارد.
وی تاکید کرد: برای معرفی استاد شهریار، رسالتی خطیر برعهده اهل فرهنگ و هنر است.
جبارزاده با اشاره به برگزاری این کنگره به صورت بین المللی، عنوان کرد: امید است، این کنگره، با تکیه بر دستاوردهای مکتوب، راهی برای شناخت هرچه بیشتر اندیشه‌های والای استاد شهریار باشد.
انتشار ۱۳ جلد کتاب، با محوریت اشعار انقلابی استاد شهریار
حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این کنگره، با اشاره به پیشینه برگزاری این کنگره، اظهار داشت: مقدمات برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار، از یک‌سال پیش با همکاری نهادهای استانی و ملی، آغاز گردیده است.
وی افزود: ۹۰ مقاله به مرحله اول این کنگره راه یافته که از بین آن‌ها، ۸ مقاله انتخاب شدند.
میلانی با اشاره به انتشار ۱۳ جلد کتاب، با محوریت اشعار انقلابی استاد شهریار، گفت: در این همایش میهمانانی از کشورهای مختلف، همچون جمهوری آذربایجان، ترکیه، هندوستان، افغانستان و فلسطین حضور دارند.
منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=3201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.