• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

بالاخره جوان گرایی در مجلس خبرگان خوب است یا بد؟!

  • کد خبر : 3418
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
بالاخره جوان گرایی در مجلس خبرگان خوب است یا بد؟!

به گزارش دیار شهریار به نقل از زیتون انتخابات مجلس خبرگان در پیش است و یک طیف سیاسی سعی دارد با شگردهای مختلف حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات این مجلس مطرح کند. مشکل عمده در این مسیر، جوان بودن سید حسن خمینی است که می تواند عدم اقبال بزرگان به […]

به گزارش دیار شهریار به نقل از زیتون انتخابات مجلس خبرگان در پیش است و یک طیف سیاسی سعی دارد با شگردهای مختلف حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات این مجلس مطرح کند.

مشکل عمده در این مسیر، جوان بودن سید حسن خمینی است که می تواند عدم اقبال بزرگان به وی را در پی داشته باشد.

از این رو رسانه های اصلاحطلب ظاهراً ماموریت یافته اند این مشکل را از سر راه بردارند.

هفته نامه «طلوع» در این خصوص به سراغ نماینده مردم آذربایجانشرقی در مجلس خبرگان رفته است تا با مطرح کردن سید حسن خمینی در پوشش ضرورت جوانگرایی در مجلس خبرگان، راه ورود وی را به عرصه انتخابات تسهیل کند اما نوشته هاشم زاده هریسی نه تنها این مشکل را رفع نکرده بلکه تناقضات را بیشتر نموده است.

آیت الله هاشم زاده هریسی در این هفته نامه با رد جوانگرایی در مجلس خبرگان نوشته: « این مجلس اعتبار و وزانت دارد اگر جوان گرایی را دراین مجلس مطرح کنیم ازآنچه در هدف دارد دور خواهد شد. عرصه جوانگرایی درمقام‌های اجرایی وپرتحرک ودارای جنبش خوب، مفید و کارآمد است.ولی افراد حاضردراین مجلس از لحاظ‌های علمی، شخصیتی واصالت وزانت دارند این مجلس رهبر را تعیین می‌کند ونظارت برکاررهبری دارد از همین لحاظ‌اعتبار بسیارمهم وجایگاه خاصی دارد. اگر افراد جوان وارد این عرصه شوند درواقع شاگرد شاگردان علما وفضلا واردشده اند در حالی که اینجا جایگاه فقها ومجتهدانی است که پشتیبان ولایت فقیه هستند. »

او صریحاً جوانگرایی را رد می کند و برای این موضوع از لفظ «شاگرد شاگردان» استفاده می کند.

اما تناقض آیت الله هاشم زاده هریسی جایی است که می نویسد: در رابطه با حضور حسن خمینی به مجلس خبرگان نیز باید بگویم ایشان فاضل ،محترم ووزین هستند اگر وارد خبرگان شوند به این مجلس وزانت می‌دهند.آقای خمینی، نوه امام هستند کسی که این نظام راتاسیس کرده و اولویت دارند دراین نظام فعالیت کنند وحضورداشته باشند.

این عضو خبرگان در یک یادداشت چند خطی دو رویکرد متفاوت اتخاذ کرده است. از یک طرف جوانگرایی را رد می کند و بر ضرورت حضور بزرگان در مجلس خبرگان تاکید دارد و از سویی دیگر، سید حسن خمینی را از این موضوع، یعنی عدم جوانگرایی در مجلس خبرگان مستثنی کرده است.

با این اوصاف باید پرسید بالاخره جوانگرایی خوب است یا بد؟!

البته پر واضح است که تاکید اصلاحطلبان بر ضرورت جوانگرایی در مجلس خبرگان، حکایت از دستان خالی آنها در گزینه های مطرح و پر سابقه است.

گفتنی است: مرحوم آیت الله مهدوی کنی درباره ضرورت حضور بزرگان در مجلس خبرگان می گفت: مجلس خبرگان، مجلس تجربه و اعتبار است. مجلس ریش‌سفیدانی است که سال‌های متمادی را درراه ترویج اسلام و قرآن و انقلاب گذرانده‌اند. جوان‌گرایی در مشاغلی که نیاز به کار میدانی و تلاش و دوندگی دارد، خوب است اما مجلس خبرگان جای دوندگی نیست، محل اعتبار و تجربه و سابقه درخشان در ترویج معارف اسلامی است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=3418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.