• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

متن بدون امضا حیله و مکر جدید آمریکا/ تیم مذاکره‌کننده مطابق دستورالعمل رفتار کند

  • کد خبر : 385
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
متن بدون امضا حیله و مکر جدید آمریکا/ تیم مذاکره‌کننده مطابق دستورالعمل رفتار کند

به گزارش دیار شهریار محمد حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره توافق بد و عدول از خطوط قرمز گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ دستورالعمل مشخصی دارد که سر تیتر آن، توافق خوب و ذیل […]

به گزارش دیار شهریار محمد حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره توافق بد و عدول از خطوط قرمز گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ دستورالعمل مشخصی دارد که سر تیتر آن، توافق خوب و ذیل آن خطوط قرمز و مشخصات تعریف شده است.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران باید دقیقاً مطابق دستورالعمل داده شده عمل کرده و خارج از آن نمی‌تواند اقدامی را انجام دهد.

نقوی حسینی با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها برای تطویل مذاکرات و طرح موضوعات مختلف برای خسته کردن تیم مذاکره کننده ایران و حصول اهداف مدنظرشان اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ایران باید مراقبت شیوه‌های گام به گام و اهداف استکباری آمریکایی‌ها و فتح سنگر به سنگر آنان باشد و دقیقاً مطابق دستورالعمل عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به متن بدون امضا که حیله و مکر جدید آمریکایی‌ها است، خاطرنشان کرد: نباید به هیچ عنوان تیم مذاکره کننده کشورمان چنین چیزی را بپذیرد زیرا اگر متن بدون امضا تهیه شود در آن صورت نتیجه مذاکرات، شکست و جمهوری اسلامی ایران مقصر اصلی آن معرفی خواهد شد.

نقوی حسینی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دستورالعمل مشخصی دارد و نیازی به مشورت با تهران ندارد، لذا باید بر روی خطوط قرمز پافشاری کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس درباره لغو تحریم‌ها در بازه زمانی مشخص که طرح جدید غرب است، گفت: باید در این رابطه سوال کرد که جمهوری اسلامی به چه دلیلی و به دست آوردن چه هدفی مذاکره با ۱+۵ را شروع کرده است؟ زیرا ما مناسبتی برای مذاکره با غرب به ویژه آمریکایی‌ها نداشتیم.

وی افزود: لغو تحریم‌ها تنها هدف آغاز مذاکره ۱٫۵ ساله اخیر با ۱+۵ بوده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه امتیاز غنی سازی در فردو از دست رفته، فعالیت‌های نطنز محدود شده و ماهیت آب سنگین اراک تغییر پیدا کرده، افزود: اگر هدف لغو تحریم‌ها علیه کشورمان به دست نیاید باید سوال کرد چرا ایران با ۱+۵ مذاکره کرده و امتیازات فراوانی را داده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه لغو یکباره تحریم‌ها، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اگر لغو تحریم‌ها حاصل نشود مذاکرات با ۱+۵ بی معناست.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.