• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

بنگاه‌های صنفی مد و لباس ساماندهی می‌شود

  • کد خبر : 4321
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
بنگاه‌های صنفی مد و لباس ساماندهی می‌شود

به گزارش دیار شهریار به‌نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در نخستین جلسه کمیسیون تولید و توزیع (صنف، صنعت و بازار) کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، از ساماندهی بنگاه‌های صنفی خبر داد و اظهار کرد: تجربه چند سال گذشته نشان داده در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم وارد نشده‌اند، پیشرفت‌های خوبی حاصل […]

به گزارش دیار شهریار به‌نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در نخستین جلسه کمیسیون تولید و توزیع (صنف، صنعت و بازار) کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، از ساماندهی بنگاه‌های صنفی خبر داد و اظهار کرد: تجربه چند سال گذشته نشان داده در بخش‌هایی از اقتصاد که مردم وارد نشده‌اند، پیشرفت‌های خوبی حاصل نشده است. حوزه فرهنگی در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بیش از ۹۲ درصد اقتصاد به‌عهده بخش خصوصی است، افزود: در ایران بیش از ۸۳ درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و به همین دلیل به‌سمت توسعه حرکت نمی‌کنیم و شاهد رانت خواری هم خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اراده دولت تدبیر و امید مبتنی بر تعامل و همکاری با بخش خصوصی است و حال که این فرصت ایجاد شده باید ابزارهای لازم را فراهم کرد و نیاز وضعیت فعلی جامعه را در بخش تولید و توزیع سنجید و بر مبنای آن عمل کرد.

وی دستفروشی را یکی از معضلات اصلی اصناف برشمرد و گفت: دستفروشی مانع کسب و کار اصناف شده است و امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها این موضوع حل شود. همچنین بسیاری از بنگاههای کوچک ما به‌روز نیستند و بهسازی و نوسازی نشده‌اند که باید این کار عملیاتی شود.

فاضلی درباره ساماندهی مد و لباس گفت: طرحهایی که ارائه می‌شود، باید عامه‌پسند باشد و با همکاری کارگروه مد و لباس و اتحادیه‌های صنفی مرتبط در این حوزه صورت گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: باید جلسه تخصصی در مورد قاچاق کالا و کاهش تعرفه واردات داشته باشیم تا از میزان قاچاق کالاها کاسته شود . یکی از دلایلی که باعث افزایش واردات کالای قاچاق شده، وجود تعرفه‌های بالاست که باید اصلاح شود.

جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود

منصور حسینی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال، موضوع برگزاری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در دستور کار قرار گرفته است و با بررسی آیین‌نامه‌ها و پیشنهادات به این نتیجه رسیدیم که جشنواره امسال در اواخر دی و اوایل بهمن، با همکاری ۲۲ اتحادیه صنفی مرتبط برگزار شود.

وی افزود: شکل سنتی در مدیریت شبکه توزیع، پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست. یک شبکه مجازی به‌راحتی می‌تواند به‌اندازه چهار فروشگاه معتبر کالا بفروشد؛ چون استفاده از ابزارهای معتبر جای خود را در دنیای تجارت و تکنولوژی باز کرده است.

قبادی اظهار کرد: در شرایط امروز اگر تولید، توزیع و عرضه بخواهد به‌شکل سنتی ادامه پیدا کند، شاهد هجوم واردات کالای غیرایرانی در شرایط پساتحریم خواهیم بود.

وی ادامه داد: در دوره پساتحریم و اقتصاد آزاد، برندهای معتبر دنیا قطعأ به‌دنبال ورود به کشور هستند که باید پیش از این اتفاق، مقاوم سازی صورت بگیرد؛ یکی از روشهای مقاوم سازی ارتقای تولید و کیفیت کالاهای داخلی است.

قبادی اظهار کرد: برند سازی مشکلات فروش و توزیع را حل می‌کند؛ معمولاً ما برای گرفتن بیمه و مالیات اول سراغ کالاهایی می‌رویم که برند هستند و برنامه‌ای برای حمایت از آنها نداریم و این اشتباه است.

وی گفت: امیدواریم مردم رفتار تقلیدی سالهای قبل را در مصرف برندهای خارجی کنار بگذارند. از طرفی هم باید انتظارات مردم، تغییر ذائقه و سلیقه آنها به‌طور مرتب مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=4321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.