• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

عربستان برنامه هسته‌ای محرمانه دارد

  • کد خبر : 460
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۴:۲۳
عربستان برنامه هسته‌ای محرمانه دارد

به گزارش دیار شهریار شبکه ماهواره‌ای المنار لبنان وابسته به حزب الله اعلام کرد که عربستان سال‌هاست که با پاکستان در خصوص برنامه‌ هسته‌ای همکاری می‌کند و این برنامه‌ها به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است. منابع فرانسوی گزارش داد که برنامه‌ هسته‌ای عربستان به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است. این شبکه افزود: در حالی که عربستان به […]

به گزارش دیار شهریار شبکه ماهواره‌ای المنار لبنان وابسته به حزب الله اعلام کرد که عربستان سال‌هاست که با پاکستان در خصوص برنامه‌ هسته‌ای همکاری می‌کند و این برنامه‌ها به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است.

منابع فرانسوی گزارش داد که برنامه‌ هسته‌ای عربستان به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است.

این شبکه افزود: در حالی که عربستان به صورت علنی و در مقابل رسانه‌های جهانی و افکار عمومی در خصوص ساختن رآکتورهای هسته‌ای مذاکره می‌کند این راز در مکانی دور از تمامی مکان‌های قراردادها و توافق‌های هسته‌ای نهفته است و عربستان به صورت محرمانه برای ساختن پایگاه‌ هسته‌ای علمی با پاکستان از چند سال قبل همکاری می‌کند.

منابع فرانسوی تصریح کردند: گروه‌هایی متشکل از صدها مهندس عربستانی به صورت محرمانه در رآکتور “کاهوتا” پاکستان که تاسیسات پژوهشی است آموزش می‌بینند.

منابع خاطرنشان کردند که غرب و آمریکا این مساله را می‌دانند و طرف پاکستانی همکاری خود را این گونه توجیه می‌کند که به پول عرستان برای توسعه برنامه‌ هسته‌ای خود و محافظت از آن و پرداخت حقوق کارمندان هسته‌ای نیاز دارد و تمام قراردادهایی که عربستان در این زمینه منعقد می‌کند به صورت نیرنگ و گمراه سازی صورت می‌گیرد.

آنها تصریح کردند: ریاض در انعقاد قراردادهای هسته‌ای با مسکو در تلاش است تا بیشتر از برنامه‌ هسته‌ای ایران و مراحل فنی و علمی که به آن رسیده است آگاه شود.

منابع افزودند که عربستانی‌ها بر این باور هستند که روسیه مسائل زیادی را در مورد پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای ایران می‌داند و آنها از طریق این قراردادها امیدوار هستند تا از طرف روسی اطلاعاتی را در این خصوص به دست آورند.

ظرف دو هفته گذشته، محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به روسیه و فرانسه سفر کرد و قراردادهایی را منعقد کرد که شامل ساخت رآکتورهای هسته‌ای در عربستان می‌شود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.