• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

شهرداری‌ها پرمصرف‌ترین ادارات آذربایجان شرقی در مصرف آب هستند

  • کد خبر : 534
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
شهرداری‌ها پرمصرف‌ترین ادارات آذربایجان شرقی در مصرف آب هستند

به گزارش دیار شهریار به نقل از تسنیم ، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای  حفاظت منابع آب آذربایجان شرقی با بیان اینکه بررسی وضعیت آب استان و نیز دریاچه ارومیه ، موجب برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهایی برای مدیریت آب استان می‌شود، اظهار داشت: ارائه گزارش‌های کارشناسی شده از سوی ادارات متولی  می‌تواند منجر به […]

به گزارش دیار شهریار به نقل از تسنیم ، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در جلسه شورای  حفاظت منابع آب آذربایجان شرقی با بیان اینکه بررسی وضعیت آب استان و نیز دریاچه ارومیه ، موجب برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهایی برای مدیریت آب استان می‌شود، اظهار داشت: ارائه گزارش‌های کارشناسی شده از سوی ادارات متولی  می‌تواند منجر به مدیریت آب و مصرف آن شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه احیای دریاچه ارومیه گفت: کانال‌کشی و لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به باتلاقی بودن برخی مسیرها استفاده از ماشین آلات ویژه می‌تواند صورت گیرد.

پورمهدی با بیان اینکه وظیفه شورای حفاظت از منابع آب حراست از منابع آبی است، گفت: کار گروه آب و کشاورزی  استان که یک کار گروه تخصصی است و در زمینه رفع دغدغه‌های شورای حفاظت از آب اقدامات لازم را صورت دهد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مسائل مطرح در شورای حفاظت از منابع آبی استان در سطح کلان کشوری نیز منعکس می‌شود و بر همین اساس گزارش‌های از تمام شهرهای استان در زمینه منابع آبی به این شورا منعکس شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در زمینه مصرف آب یکی از پرمصرف‌ترین ادارات هستند، گفت: ارائه گزارشی از شهرداری‌ها در زمینه نحوه مصرف آب و مدیریت آن و آخرین اقدامات انجام شده به شورای حفاظت منابع آبی صورت گیرد.

پورمهدی بر مدیریت منابع آبی در زمینه مصرف آب‌های زیرزمینی و سطحی تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیز راهکارها و گزارش‌های ارائه شده باید به یک مدیریت برسیم.

وی بر استفاده از ظرفیت فرهنگی و مذهبی در کاهش مصرف آب تاکید کرد و گفت: ملاقات حضوری با ائمه جمعه استان باید صورت گیرد و آنان با توجه به رسیدن  فصل گرما در نمازهای جمعه مردم را به کاهش مصرف آب و مدیریت آن ترغیب کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: فرمانداران نیز باید در زمینه شورای آب شهرستان‌ها جلسات مستمر تشکیل شود و در جلسه آینده شورای حفاظت از منابع آبی، فرماندار مرند حاضر شود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.