• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جهانی برای مقابله با بیابان‌زایی

  • کد خبر : 5384
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جهانی برای مقابله با بیابان‌زایی

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری قزلجه امروز (سه شنبه، ۵ آبان ماه) در نشست خبری خود درجمع خبرنگاران در تشریح اجلاس کنوانسیون مقابله با بیابان زایی ملل متحد در آنکارا گفت: این همایش در ۲۸ و ۲۹ مهر در آنکارا برگزار شد و من به عنوان نماینده مجلس ایران در این همایش حضور داشتم. […]

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری قزلجه امروز (سه شنبه، ۵ آبان ماه) در نشست خبری خود درجمع خبرنگاران در تشریح اجلاس کنوانسیون مقابله با بیابان زایی ملل متحد در آنکارا گفت: این همایش در ۲۸ و ۲۹ مهر در آنکارا برگزار شد و من به عنوان نماینده مجلس ایران در این همایش حضور داشتم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اکثر کشورهای جهان عضو این اجلاس هستند و کنوانسیون مربوطه هر دو سال یکبار برگزار می شود و باید به این نکته تأکید کرد که در سخنرانی های انجام شده توسط نماینده ایران در این اجلاس، مطالب مربوط به مقابله با بیابان زایی مطرح شد و در اجلاسیه روز نخست، جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو در کمیته تدوین بیانیه نهایی انتخاب شد.

وی تأکید کرد: در جلسه روز دوم همه پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران مصوب گردید و البته از تصویب تعدادی از پیشنهادات نیز جلوگیری شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:همچنین در جلسه پایانی این همایش، جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در کمیته راهوری این کنوانسیون اعلام کاندیداتوری کرد که نهایتا انتخاب شد؛ بنابراین عمده پیشنهادات از سوی کشورهای همسایه و کشورهایی که شرایط اقلیمی مشابه دارند در این کنوانسیون مطرح گردید زیرا اثرات بیابان زایی محدود به مرزها نمی باشد.

نوری قزلجه ادامه داد: به طورحتم برای رفع مشکلات مربوط به بیابان ها مشارکت همه نهادهای مردمی و NGOها نیز باید وجود داشته باشد چرا که حفظ خاک و منابع طبیعی بدون مشارکت نهادهای مردمی امکان پذیر نیست و در طول اجرای این اجلاس نیز ایده تشکیل صندوق سرمایه گذاری برای مقابله با بیابان زایی نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه اکثر کشورهای درگیر در بحث بیابان‌زایی جزء کشورهای فقیر هستند گفت: به طور حتم باید از تجارب کشورهای دیگر به خصوص ترکیه بهره گرفت چرا که این کشور یکی از موفق ترین کشورها در مقابله با بیابان زایی و حفظ منابع طبیعی است؛ هر چند که جمهوری اسلامی ایران نیز در بحث قانون‌گذاری تا کنون اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تأکید کرد: متأسفانه در کشورمان قوانین مرتبط با مقابله با بیابان‌زایی به خوبی انجام نمی‌شود و به طور حتم این معضل یکی از موارد تهدید کننده سلامت انسان‌ها است و باید با تأمین منابع مالی مورد نیاز اقدامات پیشگیرانه در جهت افزایش  بیابان زایی را افزایش داد./

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=5384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.