• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

باری به هر جهت سخن گفتن در آذربایجان‌شرقی ممنوع است

  • کد خبر : 5562
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
باری به هر جهت سخن گفتن در آذربایجان‌شرقی ممنوع است

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه آمار و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: آرزوی همه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و علاقمند هستم در تمام برنامه‌هایی که این سازمان برگزار می‌کند حضور یابم تا بتوانیم با کمک این سازمان استان را […]

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه آمار و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: آرزوی همه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود و علاقمند هستم در تمام برنامه‌هایی که این سازمان برگزار می‌کند حضور یابم تا بتوانیم با کمک این سازمان استان را وارد مرحله دیگری از تحولات کنیم.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، آمار اساس و پایه همه برنامه‌ریزی‌ها است بنابراین برای رسیدن به اطلاعات دقیق از همه تقاضای کمک داریم که سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به تنهایی نمی‌تواند به آمار دقیق دست یابد و همه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران با مجموعه آماری این سازمان باید تعامل مناسبی داشته باشند.

جبارزاده با بیان اینکه آمار خشت اول زیربنای توسعه استان است و بدون آمار ما نخواهیم توانست به توسعه همه‌جانبه دست یابیم، متذکر شد: باید تنها به آمار و اطلاعات یک مرکز باور داشته باشیم و ملاک و پایه همه کارها قرار دهیم چرا که اطلاعات متفاوت مراکز متعدد غیررسمی موجب ایجاد سردرگمی در مدیران می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ملاک و معیار رفتاری و تصمیم‌سازی ما آمار ارائه شده از سوی مرکز ملی آمار ایران است که قطعا صحیح‌تر و قابل اعتمادتر از سایر مراکز خواهد بود.

حق نداریم حتی آمار را رند کنیم

این مسئول ابراز داشت: در گذشته شاهد بودیم برای خشنودی قلب برخی، آمار سفارشی هم تهیه می‌شد ولی در دولت تدبیر و امید واقعیات باید به مردم گفته شود که دانستن حق مردم است و ما حق نداریم آمار را حتی رند کنیم که اگر قرار باشد خودمان را قول بزنیم و به مردم آمار نادرست ارائه دهیم روز قیامت در پیشگاه خداوند باید پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه از شهرداری‌‌ها انتظار همراهی بیشتری در به‌روزسازی نقشه‌های شهری داریم بر لزوم استقرار نظام کد پستی، اهتمام دستگاه‌ها برای استقرار نظام آمار ثبتی و تقویت ایراد سخن مستند برای افکار عمومی تاکید و اضافه کرد: ما حق نداریم غیرمستند با مردم صحبت کنیم و باری به هر جهت سخن گفتن در استان ممنوع است.

لازم نیست در هر جلسه‌ای همه صحبت کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: لازم نیست در هر جلسه‌ای همه صحبت کنند بلکه بهتر است هر جمله افراد دارای پشتوانه دقیق آماری و علمی باشد.

این مسئول واگذاری واحدهای نیمه‌تمام به بخش خصوصی، مستند شدن نظام ارزشیابی همه دستگاه‌ها، تدوین شاخص‌هایی که نشانگر عملکرد واقعی دستگاه‌ها باشد، فعال‌سازی نظام پیشنهادات، استقرار دولت الکترونیک و توجه جدی به پروژه‌های سند تدبیر و توسعه را ضروری دانست و افزود: درهای باز مدیران و ارتباط با مردم خواسته همیشگی ما است.

لزوم شفافیت و عدم کتمان حقیقت مسئولان در برابر مردم

جبارزاده بر لزوم شفافیت و عدم کتمان حقیقت مسئولان در برابر مردم تاکید کرد و تذکر شد: مسئولان هم انسان و جایزالخطا هستند لکن اگر خطایی رخ داده جرأت بیان و جبران آن را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: از مردم استان تقاضا دارم برای تحقق نظام اطلاعاتی و آماری دقیق به نظام آماری اعتماد و همکاری و همراهی موثری با آمارگیران داشته باشند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=5562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.