• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

بارش پراکنده برف در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 6060
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
بارش پراکنده برف در آذربایجان‌شرقی

به گزارش دیار شهریار بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان‌شرقی، آسمان استان فردا پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر و شب افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده باران و برف خواهد بود. روز جمعه پانزدهم آبان هم آسمان آذربایجان‌شرقی کمی تا قسمتی نیمه ابری گاهی افزایش ابر و برای برخی نواحی […]

به گزارش دیار شهریار بر اساس اعلام هواشناسی آذربایجان‌شرقی، آسمان استان فردا پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری از بعد از ظهر و شب افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده باران و برف خواهد بود.

روز جمعه پانزدهم آبان هم آسمان آذربایجان‌شرقی کمی تا قسمتی نیمه ابری گاهی افزایش ابر و برای برخی نواحی باران و برف به طور پراکنده خواهد بارید.

۱۶ آبان ماه نیز هوای استان صاف تا قسمتی ابری بعد از ظهر افزایش ابر و رعد و برق و در برخی نواحی احتمال بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، جمع‌آوری شاخ و برگ‌های خشکیده و میوه‌های ریخته شده پای درختان میوه و سوزاندن آنها در بیرون باغ، برای پیشگیری و مبارزه با آفات قارچی و باکتریایی در درختان میوه هسته‌دار و دانه خشک لازم است.

بر اساس این گزارش، سمپاشی درختان گردو و هسته‌دارها بعد از ریزش ۷۵ درصد برگ‌ها با سمومی نظیر «بردویا اکسی کلرور مس» زیر نظر کارشناسان حفظ نباتات در مناطقی که شرایط جوی مساعد باشد، استفاده از کود «فروت‌ست» در باغات از دیگر توصیه‌های جهادکشاورزی استان به کشاورزان است.

حفاظت از پوشش گلخانه‌های پلاستیکی در مقابل باد، جلوگیری از افت دمای گلخانه‌ها و استفاده از نور مصنوعی در صورت کمبود نور و تنظیم دما و رطوبت انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی از جمله دیگر توصیه‌های هواشناسی برای کشاورزانی است که باید آن را رعایت کنند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=6060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.