• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

آب تالاب قوریگل ۲۵ درصد افزایش یافته است

  • کد خبر : 75
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
آب تالاب قوریگل ۲۵ درصد افزایش یافته است

به گزارش دیار شهریار غلامرضا هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات پایاب سد وحدت کردکندی به خبرنگار ایرنا گفت: بحران آب در منطقه جدی است و نیاز به مدیریت منابع آبی کشور در دستور کار مدیران قرار دارد و طبق قانون مجلس شورای اسلامی چاههایی که بعد از سال ۸۵ حفر شده تعیین تکلیف […]

به گزارش دیار شهریار غلامرضا هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه بررسی مشکلات پایاب سد وحدت کردکندی به خبرنگار ایرنا گفت: بحران آب در منطقه جدی است و نیاز به مدیریت منابع آبی کشور در دستور کار مدیران قرار دارد و طبق قانون مجلس شورای اسلامی چاههایی که بعد از سال ۸۵ حفر شده تعیین تکلیف می شود.

وی با اشاره به نیاز آبی تالاب بین المللی قوریگل در بستان آباد افزود: با ترمیم کانال آب رسانی به تالاب شاهد افزایش ۲۵ درصدی آب در این تالاب هستیم.

هاشمی گفت: آب تالاب بین المللی از بالا دست و بوسیله کانال احداثی از صبری چای تامین می شود و قسمت هایی از این تالاب ترمیم شده و سعی می کنیم با تکمیل کامل این کانال شاهد افزایش ورودی آب به این تالاب باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پایاب سد وحدت در کردکندی در خصوص آثار اجتماعی و اقتصادی این طرح خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این شبکه تبدیل اراضی دیم به آبی، افزایش محصول ، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها عملی می شود.

شبکه آبیاری و زهکش پایاب سد مخزنی وحدت به وسعت ۶۱۴ هکتار و شامل دو ناحیه عمرانی به نام های سقین سرا و کردکندی می باشد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=75

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.