• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

مهندسی کردن فرایند تولید در گذر از بحران آب موثر است

  • کد خبر : 798
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۴:۴۴
مهندسی کردن فرایند تولید در گذر از بحران آب موثر است

به گزارش دیار شهریار شفیعی روز شنبه در همایش آب ستاد احیای دریاچه ارومیه که در شهرستان بستان آباد برگزارشد ، گفت: امروز بحران آب در سطح کلان در کشور وجود دارد و نیازمند مدیریت جامع و همکاری بخش خصوصی است. وی با بیان اینکه میانگین بارش باران در کشورمان ۲۴۰ میلیمتر و در مقابل […]

به گزارش دیار شهریار شفیعی روز شنبه در همایش آب ستاد احیای دریاچه ارومیه که در شهرستان بستان آباد برگزارشد ، گفت: امروز بحران آب در سطح کلان در کشور وجود دارد و نیازمند مدیریت جامع و همکاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش باران در کشورمان ۲۴۰ میلیمتر و در مقابل تبخیر سه برابر میانگین جهانی است، خاطر نشان کرد: در مصرف آب با بهره گیری از الگوهای نوین و برنامه ریزی کارشناسی شده باید تلاش شود میزان هدر رفت آب را در بخش های مختلف کنترل کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد ارضی زیر کشت در کشور ۹۰ درصد آب را در بخش کشاورزی مصرف می کند، گفت: اصلاح الگوی کشت – اولویت دار کردن محصولات کشاورزی – تغییر روش های آبیاری می تواند مصرف آب را دربخش کشاورزی کاهش داد.

وی تجمیع اراضی خرد و احیای فرهنگ مصرف آب با توجه به سفارش های دینی مان و تشکیل تعاونی های آبران و تعاونی های تولید را از راهکارهای دیگر گاهش مصرف آب در بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی با اشاره به پائین آمدن تراز آبی دریاچه اورمیه و بر شمردن مضرات گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و مصرف آب در حوزه های آبریز دریاچه ارومیه را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.