• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

در سال های آینده مشکلات کم آبی بیشتر می شود

  • کد خبر : 801
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۴:۵۲
در سال های آینده مشکلات کم آبی بیشتر می شود

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری روز شنبه در نشست آب که به همت ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بستان آباد برگزار شد، افزود: با مصرف اصولی و کاهش ۱۵ درصدی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی می توان بحران آب را تا حدی کنترل کرد. نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه […]

به گزارش دیار شهریار غلامرضا نوری روز شنبه در نشست آب که به همت ستاد احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بستان آباد برگزار شد، افزود: با مصرف اصولی و کاهش ۱۵ درصدی میزان مصرف آب در بخش کشاورزی می توان بحران آب را تا حدی کنترل کرد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کمک های خوبی برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری برای کشاورزان دیده شده است، پیشنهاد کرد کمک بلاعوض دولت از ۸۵ درصد به ۱۰۰ درصد برسد تا شاهد تشویق کشاورزان برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری در کشور باشیم.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش آب دریاچه ارومیه و لزوم بسیج همگانی برای احیای آن افزود: دو سوم شهرستان بستان آباد در حوضه آبریز این دریاچه قرار گرفته و امیدواریم با تکمیل سد کلقان در این شهرستان که در حوضه آبریز دریاچه خزر قرار دارد، شاهد حل مشکل کمبود آب در بخش صنعت و کشاورزی و شرب در شهرستان باشیم.

وی همچنین از تصویب مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی خبر داد که به موجب آن قولنامه های موجود در بخش کشاورزی در دست کشاورزان به عنوان سند رسمی تلقی می شود.

وی گفت: با اجرای این مصوبه بسیاری از مشکلات کشاورزان در زمینه برق دار کردن چاههای آب و استفاده از سیستم های نوین آبیاری حل می شود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.