• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

جشنواره برداشت برنج در بستان آباد برگزار می شود

  • کد خبر : 927
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
جشنواره برداشت برنج در بستان آباد برگزار می شود

به گزارش دیار شهریار فرزین حق پرست چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اقدامات ستاد ساماندهی تسهیلات سفر استان گفت: در طی ایام نورزی آذربایجان شرقی توانست پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم را از بابت ارائه خدمات و تسهیلات سفر کسب کند. حق پرست در خصوص نظارت های لازم از اماکن […]

به گزارش دیار شهریار فرزین حق پرست چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اقدامات ستاد ساماندهی تسهیلات سفر استان گفت: در طی ایام نورزی آذربایجان شرقی توانست پس از استان خراسان رضوی رتبه دوم را از بابت ارائه خدمات و تسهیلات سفر کسب کند.

حق پرست در خصوص نظارت های لازم از اماکن مختلفی که مرتبط با خدمات سفر تابستانی هستند، گفت: در مجموع ۲۳۴ مورد بازرسی داشته ایم که در ۲۳ مورد تذکر و ۱۰ مورد دیگر نیز اخطار کتبی داده شده است، همچنین ۳۲۰ مورد نیز بازدید تلفیقی با همکاری دیگر ادارات شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برای تابستان شاهد فعالیت اتوبوس های تبریز گردی و معرفی آثار تاریخی به گردشگران خواهیم بود، همچنین ۲۰۰ هزار جلد نیز کتابچه، نقشه، بروشور و سی دی چاپ شده و در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری سلسله جشنواره هایی در استان در ایام تابستان گفت: برای ایجاد پویایی در حوزه گردشگری یک سری جشنواره هایی را در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص این جشنواره ها گفت: جشنواره لبنیات و عسل از شش تا ۱۱ مرداد در سراب، کباب بناب ۱۵ و ۱۶ مرداد در بناب، سفال و سرامیک پنج و شش مرداد، سیب قرمز در اهر، مردم شناسی عشایر ۲۹ و ۳۰ مرداد، اسب سواری شش شهریور، برداشت برنج در بستان آباد در ۱۵ شهریور، آب های گرم ۱۶ شهریور در چاراویماق، سماق هوراند ۱۸ و زغال آخته نیز ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد.

حق پرست ادامه داد: این جشنواره ها به منظور شناساندن تمامی شهرستان ها به مردم برگزار می شود که البته برای ایجاد شور و نشاط در این جشنواره ها سعی خواهیم کرد تا بیشتر زمان جشنواره ها را به برپایی آیین های سنتی و همچنین برگزاری برنامه های هنری همچون تئاتر و موسیقی محلی اختصاص بدهیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.