• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

جشن «استان عاری از معتاد متجاهر» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 9753
  • ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
جشن «استان عاری از معتاد متجاهر» در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

به گزارش دیار شهریار، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پیروزی ملت در برجام با مقاومت ملت و تدابیر رهبر انقلاب اتفاق افتاد، اظهار داشت: ملت ایران به دلیل دفاع از محرومان این تحریم‌ها را تحمل می‌کند تا همیشه در مسیر آرمان‌ها حرکت می‌کند. وی بابیان […]

به گزارش دیار شهریار، اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پیروزی ملت در برجام با مقاومت ملت و تدابیر رهبر انقلاب اتفاق افتاد، اظهار داشت: ملت ایران به دلیل دفاع از محرومان این تحریم‌ها را تحمل می‌کند تا همیشه در مسیر آرمان‌ها حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه مسئولیت سنگینی برای استفاده از این فرصت به‌دست‌آمده در توسعه کشور بر عهده‌داریم، افزود: در استان نیز می‌توانیم از این فرصت تا جایی که امکان دارد،‌ برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، بابیان اینکه امروز پس از لغو تحریم‌ها از یک هیئت بلندپایه اروپایی در استان میزبانی کردیم، گفت: برای بازسازی زیرساخت‌ها با حضور پررونق بخش غیردولتی می‌توانیم از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنیم.

جبارزاده، در ادامه، با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر همیشه از اولویت‌های مدیریت آذربایجان شرقی بوده است، تصریح کرد: استانی که در ارزیابی‌ها در موضوع مبارزه با مواد مخدر در سال‌های گذشته عقب‌افتاده بود، امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در کشور به‌عنوان الگو معرفی‌شده و سایر استان‌ها برای استفاده از تجربیات این استان مراجعه می‌کنند.

وی بابیان اینکه در هر کاری همت شود، خداوند نیز عنایات خود را شامل حال می‌کند، افزود:‌ با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی، دادگستری و… استان به جایگاهی رسیده‌ایم که به استانی نمونه و الگو تبدیل‌شده است و این موضوع با راه‌اندازی اردوگاه نگهداری معتادان ماده ۱۶ بدون استفاده از اعتبارات دولتی، الگو شده که باید از ظرفیت خیران در این موضوع و آرامش جامعه استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از ستادهای موفق استان است که خروجی حاصل از آن در جامعه قابل‌مشاهده است، گفت: میزان جرم، سرقت و… که ریشه آن اعتیاد است فوق‌العاده کاهش‌یافته است و تا پایان سال ۹۴ نیز باید آذربایجان شرقی به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل شود و این موضوع دست‌یافتنی است که در هفته آخر اسفندماه می‌توانیم این موضوع را جشن گرفته و اطلاع‌رسانی کنیم.

وی افزایش ظرفیت اردوگاه ماده ۱۶ را دغدغه فعلی در استان دانست و افزود: باید تا ۵۰۰ نفر ظرفیت این اردوگاه را افزایش دهیم که بسیار لازم و ضروری است.

جبارزاده بابیان اینکه با فعالیت‌های موجود،‌ معتاد کارتن‌خواب و زیر پل خواب در استان شاهد نبوده و تابه‌حال نیز گزارشی مبنی بر وجود این افراد نداریم،‌ خاطرنشان کرد: این مرکز نگهداری معتادان، باید با کمک مردم اداره شود و خیران به هر شکل ممکن کمک کنند تا اول با درمان و سپس با حرفه‌آموزی جوانان را به آغوش گرم خانواده برگردانیم.

استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه تصور نکنیم این موضوع حل و تمام‌شده، بلکه باید به یک اقدام مستمر تبدیل شود،‌ گفت: از سوی نیروی انتظامی در دو سال اخیر کشفیات بالایی را شاهد هستیم که نشان از جدیت این نیرو برای برخورد با سوداگران مرگ است.

وی بابیان اینکه استان آذربایجان شرقی محل ناامنی برای قاچاقچیان مواد مخدر است، تصریح کرد: به همین دلیل، قیمت این مواد در استان بالاتر از سایر استان‌ها است و هرگز اجازه حضور راحت قاچاقچیان را در استان نمی‌دهیم.

جبارزاده با اشاره به اینکه باید تا پایان سال باافتخار اعلام کنیم که باهمت مسئولین به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل‌شده‌ایم، اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر برای افزایش ظرفیت و افزایش کمی و کیفی خدمات در اردوگاه ماده ۱۶، در بودجه سال جدید مبلغ مناسبی در نظر بگیرد.

وی افزود: اردوگاه ماده ۱۶ استان در مقایسه با گرمخانه‌های سابق و حتی برخی اماکن نگهداری موجود در برخی استان‌ها، یک هتل سه، چهار ستاره و بسیار آبرومندانه‌تر است و باید تلاش کنیم در کنار آن، اردوگاه ماده ۱۵ نیز برای جداسازی معتادان مواد مخدر و بیماران خاص این حوزه اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای مرحله باز توانی باید بیش از ۳ هزار نفر ظرفیت ایجاد شود تا  بخشی از ظرفیت زندان‌ها هم برای باز توانی به این مرکز منتقل شوند.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=9753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.