• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

روبیو: اگر وارد کاخ سفید شوم برجام را باطل می‌کنم

  • کد خبر : 9950
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
روبیو: اگر وارد کاخ سفید شوم برجام را باطل می‌کنم

به گزارش دیارشهریار به نقل از آسوشیتدپرس، مارکو روبیو نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت رسیدن به کاخ سفید توافق هسته ای ایران را لغو خواهد کرد. پیش از این ادعای لغو توافق هسته ای و مخالفت با سیاست های باراک اوباما در تعامل با ایران از سوی نامزدهای […]

به گزارش دیارشهریار به نقل از آسوشیتدپرس، مارکو روبیو نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت رسیدن به کاخ سفید توافق هسته ای ایران را لغو خواهد کرد.

پیش از این ادعای لغو توافق هسته ای و مخالفت با سیاست های باراک اوباما در تعامل با ایران از سوی نامزدهای دیگر حزب جمهوری خواه بارها تکرار شده بود.

روبیو گفت: توافق با ایران بر اساس سیاست خارجی آمریکا در دوستی با اسرائیل منطقی نیست و بیشتر موجب قدرتمندتر شدن ایران خواهد شد.

وی افزود: در صورتی که به کاخ سفید برسم در اولین روز کاری این توافق را لغو خواهم کرد.

روبیو با تکرار ادعاهای جمهوری خواهان در قبال ایران بر خلاف گفته دموکراتها اعتقاد خود را اینگونه بیان کرد که جهان امروز با وجود توافق هسته ای خطرناک تر شده است و آمریکا امنیت کمتری دارد.

اعضای حزب دموکرات بعد از اعلام برجام این توافق را موفقیتی برای دموکراسی در سطح بین الملل خطاب کرده بودند. بسیاری از تحلیل گران سیاسی در این کشور نیز این عقیده را تکرار کرده اند.

روبیو در ادامه سخنانش به سیاست های اوباما در تضعیف ارتش آمریکا در مرزهای خارجی انتقاد کرد و گفت: در صورت رسیدن به کاخ سفید تقویت ارتش از اولویت هایش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=9950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.