• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز

  • کد خبر : 33187
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز

معاون اقتصادی رئیس جمهور از عملیات اجرایی راه‌آهن بستان‌آباد – تبریز و ایستگاه راه‌آهن خاوران بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این پروژه قرار گرفت.

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، محسن رضایی ساعتی پیش به همراه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در ایستگاه راه‌آهن خاوران حضور یافت و در گفتگو با مسئولان طرح، روند پیشرفت فیزیکی و مسائل و مشکلات مالی آن را بررسی کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: راه‌آهن بستان‌آباد _ تبریز از پروژه‌های مهم و ملی است که باید هر چه سریعتر، مسیر و ایستگاه راه‌آهن خاوران به بهره‌برداری برسد.

محسن رضایی با اشاره به اینکه این طرح ۸۸ درصد پیشرفت دارد افزود: با تأمین اعتبار، باز پرداخت بد‌های قبلی و افتتاح این مسیر و ایستگاه راه‌آهن خاوران در بهار ۱۴۰۰ امکان پذیر است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه سفر خود از خط ۲ مترو تبریز هم بازدید کرد و با تاکید بر ضرورت تامین فاینانس برای خط ۲ متروی تبریز گفت: روند عملیات اجرایی این خط باید شتاب بگیرید و در ۲ سال آینده به اتمام برسد.
شرکت در یادواره شهید تجلایی، بازدید از کارخانه های ماشین سازی، ریخته گری، ایدم و چرخشگر، شرکت در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین شرکت در نشست کارگروه اقتصادی،اشتغال و سرمایه گذاری از برنامه های سفر یک روزه محسن رضایی به تبریز است.
طرح احداث راه آهن میانه – بستان آباد – تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور، اجرا می شود که با اتمام عملیات اجرایی این طرح زمان حرکت قطار تهران – تبریز حدود ۵,۵ ساعت کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=33187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.