• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
فرماندار بستان آباد خبر داد ؛

فعالیت ۸۷۰ کارگاه و کارخانه صنعتی در بستان آباد/آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم

  • کد خبر : 33343
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
فعالیت ۸۷۰ کارگاه و کارخانه صنعتی در بستان آباد/آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم

فرماندار بستان آباد از فعالیت ۸۷۰ کارگاه و کارخانه صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: شهرستان بستان آباد آماده استقبال از سرمایه گذاران است.

به گزارش دیارشهریار به نقل از ایسنات ابوالفضل پاشایی اظهار کرد: شهرستان بستان آباد یکی از مناطق استراتژیک آذربایجان شرقی به شمار می‌رود که از لحاظ دسترسی به راه آهن و راه‌های مواصلاتی، همجواری با تبریز، میانه و سراب و محل تقاطع سه استان آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان، موقعیت بسیار ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در کنار موقعیت استراتژیک این شهرستان، وجود آب و هوای مطلوب و پتانسیل بالای گردشگری در منطقه نیز نشان از مستعد بودن سرمایه گذاری در حیطه‌های مختلف صنعتی و گردشگری است.

وی ادامه داد: بستان آباد در سال‌های گذشته و دولت‌های قبلی به عنوان شهرستان کم برخوردار تعریف شده که این امر رشد و ارتقای سرمایه گذاری در بستان آباد را فراهم ساخته است اما همچنان بخشی از اهداف مسئولان در راستای برخورداری هرچه بهتر مردم این خطه محقق نشده و نیاز به توجه ویژه دارد.

پاشایی با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در بستان آباد، اظهار کرد: شهرستان‌های کم برخوردار یکسری مزیت‌ها برای سرمایه گذاری دارند که مربوط به اخذ مالیات و دریافت تسهیلات می‌شود. این موضوع باعث شده تا امروز تعداد ۸۷۰ کارگاه فعال و کارخانه در این شهرستان فعالیت کنند و زمینه برای ارتقای سرمایه گذاری و فعالیت کارگاه‌های جدید نیز مهیا باشد.

وی با اشاره به فعالیت سه کارخانه بزرگ فولاد در این شهرستان، گفت: یکی از مشکلات مهم بستان آباد، بحث تامین آب است که همه ساله مردم این منطقه را در مضیقه قرار می‌دهد اما امسال برای انتقال آب از سد کلقان به بستان آباد برنامه ریزی کردیم که در صورت عملیاتی شدن این برنامه، مشکل تامین آب شهرستان رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: منظور از سرمایه گذاری در یک شهرستان در واقع محرومیت زدایی است و سرمایه گذاری زمانی مطلوب خواهد بود که منجر به محرومیت زدایی و اشتغالزایی برای جوانان منطقه شود و ما از این نوع سرمایه گذاری همواره حمایت می‌کنیم.

فرماندار بستان آباد با اشاره به استفاده از پتانسیل اوقاف در زمینه سرمایه گذاری در این شهرستان، گفت: در جوار شهرک صنعتی بستان آباد، قطعه زمینی به مساحت ۹ هکتار وجود دارد که دارای عرصه وقفی بوده و موقعیت بسیار خوبی از لحاظ توسعه دارد.

وی افزود: توسعه شهرک صنعتی شهرستان از طریق این قطعه زمین در قالب مشارکت بخش خصوصی جزو برنامه‌ها بوده و از سرمایه گذارانی که تمایل به فعالیت در این منطقه دارند برای اخذ مجوز و احداث واحد تولیدی حمایت می‌کنیم؛ تاکنون سه سرمایه گذار برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند که تقاضای آن‌ها در دست بررسی است.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=33343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.