• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

انتقاد از کندی اجرای طرح حدنگار در شهرستان بستان آباد

  • کد خبر : 33242
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
انتقاد از کندی اجرای طرح حدنگار در شهرستان بستان آباد

رئیس دادگستری بستان آباد گفت: روند اجرای طرح حدنگار در این شهرستان قابل قبول نیست و تنها در ۱۳ درصد از اراضی کشاورزی اجرایی شده است.

به گزارش دیارشهریار به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدباقر فتحی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بستان آباد افزود: اجرای کامل و دقیق طرح حدنگار، از مهمترین راهکار‌های حل منازعات ملکی و صیانت از اراضی زراعی است.

وی تصویب و اجرای طرح واگذاری انشعاب موقت، اعمال نفوذ و اجرای سلیقه‌ای تخریب در ساخت و ساز‌های غیرمجاز را از جمله آفت‌های طرح پیشگیری از اینگونه تخلفات برشمرد و گفت: اجرا دقیق و بدون تبعیض قانون باید ملاک عمل همه مسئولان در برخورد با تخلفات ملکی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز باشد.

فتحی ادامه داد: تبیین ضرورت صیانت از اراضی کشاورزی و زراعی به ویژه در محدوده اراضی روستا‌ها می‌تواند خود روستاییان را هم در برخورد با سودجویان و متعرضان به زمینهای کشاورزی همراه کند.

رئیس دادگستری بستان آباد همچنین از تعلل دستگاه‌های اجرایی در اجرای احکام قطعی دادگاه و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز گلایه کرد و گفت: حدود ۱۴۰ فقره دستور یا حکم قطعی برای قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز یا تصرف مسیل ها، اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی صادر شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات و ماشین آلات بلااقدام مانده اند.

فرماندار بستان آباد هم در این جلسه از اجرای بیش از ۲۰۹ مورد قلع و قمع و تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان در ۹ ماهه گذشته خبر داد.

ابوالفضل پاشائی گفت: بستان آباد به دلیل نزدیکی به مرکز استان و برخورداری از شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی در معرض ساخت و ساز‌ها و ویلاسازی غیرمجاز قرار دارد و مسئولان استان باید با تقویت نیروی انسانی و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این آفت به یاری مسئولان شهرستان بشتابند.

نصیری مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده تالاب قوریگل گفت: حساسیت ویژه‌ای روی ساخت و ساز‌ها و تصرفات اراضی در محدوده تالاب قوریگل وجود دارد چرا که این ساخت و ساز‌ها حیات تالاب را تهدید می‌کنند و به زودی با اجرای طرح ویژه در این منطقه  با همکاری دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بیش از ۸۰ واحد غیرمجاز تخریب خواهند شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=33242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.