• امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

واکاوی مشکل ۱۰ ساله آب شرب بستان آباد

  • کد خبر : 33221
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
واکاوی مشکل ۱۰ ساله آب شرب بستان آباد

بیش از ۱۰ سال است که شهروندان بستان آبادی ، در فصل تابستان از قطعی آب رنج میبرند و علی رغم وعده های مسئولین وقت همچنان قطعی آب گریبانگیر همشهریان عزیز است.

به گزارش دیارشهریار ، آب شرب بستان آباد از ۱۰ حلقه چاه و ۲ رشته قنات تامین میشود که هم در بخش تولید آب و هم در شبکه توزیع دچار مشکلات است .

به گفته ی مسئولین فنی، در شبکه‌ی توزیع به دلیل فرسودگی اتصالات، بیش از ۵۰ درصد آب شرب هدر می رود که انشعابات غیرمجاز هم مزید بر علت شده است.

در فصل تابستان، افزایش سرانه ی مصرف در بخش های خانگی و کشاورزی، باعث سربه سر شدن تولید و مصرف می شود یعنی تمامی آب تولید شده، به طور پیوسته وارد شبکه مصرف می‌شود.

مشکل انباشت شده‌ی دیگر، انتقال ۹۰ درصد آب تولید شده در چاه‌ها، از طریق یک خط لوله است، که علاوه بر کاهش راندمان شبکه، از نظر پدافند غیرعامل نیز، محل اشکال است.

با این وضعیت، طبیعی است که با کوچکترین حادثه در شبکه آبرسانی و ترکیدن لوله های انتقال، آب شرب همشهریان قطع می شود .

با روی کار آمدن دولت سیزدهم ، ابوالفضل پاشائی فرماندار دولت جدید در شهرستان بستان آباد ، حل مشکل ۱۰ ساله آب شرب بستان آباد را در اولویت کاری خود قرار داد .

پاشائی در اولین روز های کاری خود مشکل آب شرب بستان آباد را یک بحران دانسته و طی گفت و گو با مسئولین استانی و مکاتبه با رئیس محترم جمهوری خواستار بودجه جهت حل بحران آب شرب بستان آباد شد .

در سفر اخیر آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری به استان ، مصوب موسسه امام حسن ( ع ) (‌ زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (‌ص) ) برای نوسازی و اصلاح شبکه در استان اقدام کند که شهر بستان آباد در اولین اولویت های کاری این مجموعه است .

باتوجه طولانی بودن فرآیند اصلاح شبکه ، فرماندار بستان آباد به دنبال راهکار های فوری جهت کاهش قطعی آب، پیگیری‌های متعددی را با مسئولین استانی، انجام داد

طی این اقدامات و با عنایت استاندار محترم و معاون عمرانی وی و همچنین همکاری آب منطقه‌ای و آب فاضلاب ۲۵ میلیارد ریال اعتبار جهت افزایش تولید آب اختصاص داده شد .

مجوز حفر ۳ حلقه چاه و افزایش قطر خط انتقال یک کیلومتری از ۱۵۰ به ۴۰۰ اینچ  اقدامات تعریف شده این مصوبه است.

در مصوبه ای دیگر فرماندار بستان آباد توانست مجوز اجاره ی ۳ حلقه چاه کشاورزی را دریافت کند. در این راستا ۲ حلقه چاه به مدار وصل و یک حلقه ی دیگر با تلاش عوامل اداره آب و فاضلاب شهرستان در حال انجام می باشد .

پاشائی طی نشست های خبری گفت :  سابقه ی مشکل قطعی آب شرب بستان آباد به بیش از ۱۰ سال میرسد که متاسفانه در سنوات گذشته برای حل این مشکل و تعویض لوله های پوسیده برنامه ریزی و اقداماتی انجام نشده است.

وی افزود : در برنامه میان مدت فرمانداری شهرستان جهت رفع کلی مشکل قطعی آب شرب برنامه ریزی های انجام شده و با شروع عملیات اصلاح شبکه آبرسانی توسط موسسه امام حسن مجتبی ( ع ) این مشکل به طور کلی حل خواهد شد .

زمان قطعی  آب شرب بستان آباد در شبانه روز از ساعت ۱۵ عصر تا ۱۷ و ۳۰ و از ساعت ۱۲ بامداد تا ۴ صبح می باشد.

تلاش ها بر آن است که در برنامه میان مدت، در طول روز قطعی آب نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=33221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.