• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

وحدتی: از توضیحات آخوندی قانع نشدم و به نظر من وزیر باید استیضاح شود

  • کد خبر : 28004
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۲۵
وحدتی: از توضیحات آخوندی قانع نشدم و به نظر من وزیر باید استیضاح شود

نمایندگان آذربایجانی همچنان بر استیضاح وزیر راه اصرار دارند و توضیحات مسئولین را در مورد فاجعه قطار تبریز-مشهد قانع کننده نمی‌دانند.

عصر دیروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی بنابه درخواست وزیر راه و شهرسازی تشکیل یافت تا آخوندی پاسخگوی سوالات باشد و در رابطه با ابهامات موجود درباره‌ی تصادف قطار تبریز-مشهد توضیح دهد. صبح امروز نیز گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این‌باره قرائت شد که در آن به خرابی سیستم ATC، کم‌کاری دستگاه‌ها در ادمداد رسانی، فرسودگی واگن‌ها و نبود تجهیزاتی همچون چکش برای شکسن شیشه اشاره گردید.

از آنجایی که دولت به دنبال جلوگیری از استیضاح وزیر راه می‌باشد و برخی از نمایندگان مجلس نیز با همراهی دولت، سعی در کاهش تعداد امضاء‌های طرح استیضاح دارند، به سراغ تعدادی از امضاء کنندگان طرح استیضاح آخوندی رفتیم تا نظر آنان را در مورد توضیحات مسئولین و گزارشات واصله جویا شویم.

 

وزیر را دوست دارم اما نمی‌توانم از حق مردم چشم‌پوشی کنم

ضیاءالله اعزازی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه نقاط ضعف وزارت راه و شهرسازی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ابراز داشت: در مقصر بودن مسئولین هیچ شکی نیست و نه تنها قبل از حادثه قصوراتی رخ داده است، بلکه بعد از برخورد دوقطار نیز در مدیریت امدادرسانی به مصدومین، ضعف غیرقابل اغماضی وجود داشته است.

وی ادامه داد: نماینده نمی‌تواند لوکوموتیوران و سایر مسببان را به مجلس بکشاند و از آنان توضیح بخواهد اما این حق را دارد که وزیر راه را ملزم به پاسخگویی نماید، ما فقط آخوندی را مقصر نمی‌دانیم و نمی‌گوییم همه‌چیز متوجه او می‌شود، لکن وزیر راه به خاطر مسئولیتی که دارد باید در چنین مواقعی مورد سوال قرار گیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس دهم با تاکید بر اینکه همچنان بر استیضاح آخوندی اصرار دارد، تصریح کرد: ما که نمی‌توانیم کل وزارت‌خانه را به مجلس بیاوریم، در واقع ما آخوندی را استیضاح نمی‌کنیم بلکه کل وزارت راه را استیضاح می‌نماییم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ما وزیر راه را دوست داریم و با آخوندی نیز مشکل خاصی نداریم اما در قبال حقوق ملت مسئولیم و اگر بنده به خاطر ملاحضات سیاسی و رفاقتی، از آخوندی سوال نکنم به مردم خیانت کرده‌ام.

 

توضیحات مسئولین قانع کننده نیست/ همچنان بر استیضاح آخوندی تاکید دارم/ جوانان مردم سوختند

محمد وحدتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار آناج به عدم قانع شدن خود از توضیحات آخوندی و مسئولین ذی‌ربط اشاره کرد و توضیح داد: نمی‌توان گفت هیچ‌گونه سهل‌انگاری رخ نداده است، باید اشتباهات رخ داده را پذیرفت و به دور از جناح‌گرایی مسئله را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: اگر تدابیر اساسی رخ می‌داد و مسئولین فکر مواقع بحرانی را می‌نمودند، جوانان برومند مردم در آتش نمی‌سوختند و خانواده‌هایشان داغدار نمی‌شد.

نماینده مردم بستان آباد عدم استیضاح وزیر راه را در تکرار حوادث این‌چنینی دخیل دانست و بیان کرد: اگر آخوندی استیضاح و در این‌باره سخت‌گیری نشود شاید فردا قطار دیگری بسوزد و افراد بیشتری جان خود را از دست دهند، بنده فعلا قانع نشده‌ام و بر استیضاح وزیر راه تاکید دارم.

 

با رایزنی و ایجاد تعلل می‌خواهند نمایندگان را منصرف کنند/ به هر قیمتی باشد آخوندی را به مجلس می‌کشانم

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار آناج، متذکر شد: عده‌ای سعی دارند با تعلل مانع استیضاح آخوندی شوند اما نمایندگان موافق طرح استیضاح کوتاه نخواهند آمد و به هر قیمتی شده، وزیر راه را به مجلس خواهند کشاند.

وی تصریح کرد: گزارشات واصله به هیچ‌وجه قانع کننده نیست و نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند، می‌خواهند با رایزنی ما را از استیضاح منصرف کنند اما این اتفاق رخ نخواهد داد تا دولت تقاص کوتاهی‌های خود را بپردازد.

 

کوتاه نمی‌آییم/ وزیر راه باید استیضاح شود

احمدعلیرضا بیگی دیگر نماینده حوزه انتخابی تبریز در گفت‌وگو با آناج با انتقاد از عدم به سرانجام رسیدن طرح استیضاح و جلوگیری از حضور آخوندی در مجلس، گفت: روشی که دولت‌مردان اتخاذ کرده‌اند قابل قبول نیست و با این کارها نمی‌توانند مانع استیضاح وزیرشان شوند.

وی تاکید کرد: عدم استیضاح آخوندی به معنای چشم‌پوشی از حقوق ملت است، آخوندی هرچه سریع‌تر باید استیضاح شود تا قصورات رخ داده برای همگان آشکار گردد.

 

کله‌گنده‌ها باید تقاص پس دهند/ خون کشته‌ شده‌ها بر گردن آخوندی است

نادر قاضی‌پور نیز در گفت‌وگو با آناج از رویه فعلی انتقاد کرد و ابراز داشت: اگر جایِ آخوندی باشم استعفاء می‌دهم و می‌روم، خون کشته‌شدگان بر گردن این وزیر دولت است.

وی خاطرنشان کرد: با مجازات کارگران چیزی حل نمی‌شود و کله‌گنده‌ها باید تقاص پس دهند، بنده امروز در مجلس فریاد عدالت‌خواهی زدم و بار دیگر نیز این سوال را از وزیر راه می‌کنم، آقای دکتر آخوندی! اگر خدای ناکرده خانواده شما می‌سوختند، اینطور ساکت و خونسرد از کنار مسئله عبور می‌کردید؟

چرا سیستمی که میلیاردها برای آن هزینه شده است بین مامورین فاقد اعتبار است؟/ همچنان پیگیر استیضاح هستیم

محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با اعلام اینکه پیگیری حادثه قطار تبریز-مشهد را رها نمی‌کنیم، اظهار داشت: این چه سیستمی است که آن را به صورت دستی اداره می‌کنند و مامور به اخطارهای آن توجه نمی‌کند؟ این نشان می‌دهد آن همه هزینه را الکی کرده‌اند چون سیستم‌شان در بین مامورین فاقد اعتبار است.

وی عنوان کرد: یخ‌زدگی ترمز قطار موضوع دیگری است که بررسی‌های کارشناسی را می‌طلبد، در چنین دماهایی معمولاً ترمز قطار یخ نمی‌زند.

این نماینده مجلس دهم در پایان افزود: ما همچنان پیگیر استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستیم.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=28004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.