• امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

مخالفت مسکو با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره حمله شیمیایی در سوریه

  • کد خبر : 29194
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۲:۲۳
مخالفت مسکو با پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره حمله شیمیایی در سوریه

یک منبع در وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در خصوص حمله شیمیایی در سوریه را غیرقابل قبول دانست.

یک منبع نزدیک به وزارت خارجه روسیه گفت که کشورش با پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص حمله شیمیایی در شهرک خان شیخون سوریه که از سوی سه کشور غربی به شورای امنیت ارائه شده است، مخالف است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از این منبع اعلام کرد که پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه، آمریکا و انگلیس به‌شکل فعلی آن غیر قابل قبول است و وضعیت کنونی در شورای امنیت، تحریک‌آمیز است.

در متن پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی بریتانیا، فرانسه و آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل، از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی خواسته شده است تا هرچه سریعتر با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حمله شیمیایی سوریه، گزارش کاملی را به شورای امنیت ارائه دهد.

این قطعنامه همچنین به‌شدت استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه به‌خصوص شهر خان شیخون را محکوم و ناراحتی و خشم خود را نسبت به استفاده از گازهای سمی در جریان جنگ سوریه اعلام کرده است.

این قطعنامه از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی خواسته است تا با انجام تحقیقات کاملی مشخص کند که مسئول این حمله شیمیایی چه‌کسی بوده است. از دمشق خواسته شده است تا نام کلیه فرماندهان اسکادران‌های بالگردهای نظامی را در اختیار بازرسان سازمان ملل قرار دهد تا آنها بتوانند با ژنرال‌ها و سایر مقام‌های ارشد نظامی سوریه دیدار کنند.

از سوی دیگر این قطعنامه تهدید کرده است که بر اساس بند ۷ منشور سازمان ملل، تحریم‌هایی علیه عاملان اصلی این حمله شیمیایی اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://diyareshahriar.ir/?p=29194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.